تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 24 سپتامبر 2015.::. ساعت : 10:37 ب.ظ
فاقدديدگاه

افشاگری فعال عربستانی درباره حادثه منا

فعال عربستانی با نام مستعار “مجتهد” که به خاطر افشای وقایع پشت پرده خاندان حاکم شهرت و هواداران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده است، فاش کرد که علت اصلی وقوع حادثه دلخراش منا، ازدحام در ایستگاه قطار برای انتقال حجاج بود که تا امروز پنجشنبه ادامه داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد درتازه ترین افشاگری خود تاکید کرد: علت حادثه مشعر منی ازدحام روز چهارشنبه در ایستگاه قطار انتقال حجاج بود که تا روز پنجشنبه ادامه یافت.

وی چند ساعت پس از حادثه به نقل از منبعی در قلب حادیه نوشت: قطار چهار ساعت در شب تاخیر داشت و باعث شد حجاج در ایستگاه منتظر بمانند که با گذشت زمان و افزایش تعداد آنان، ازدحام به شکلی وحشتناک شد و صف تا مقدار زیادی از خارج ایستگاه قطار رسید.

مجتهد افزود: وقتی قطار پس از چند ساعت تاخیر رسید و درب قطار باز شد، حجاج برای سوار شدن یکدیگر را هل دادند و وارد قطار شدند. با وجود اینکه واگن ها پر و دربهای قطار بسته شد اما قطار حرکت نکرد و از یک سو ازدحام جمعیت داخل قطار و از طرف دیگر بسته بودن درب قطار باعث شد که احساس خفگی به آنها دست بدهد و  برخی به حال اغما بروند.

به گفته مجتهد، مشکل آنجا بود که قطار متوقف بود و دربهایش برای یک ساعت باز نشد و ۳ ساعت انتظار در ایستگاه قطار برای وقوع این تعداد کشته و زخمی کافی بود.

برخی گزارشها از حجاج در محل حادثه حاکی است که ازدحام حجاج به علت تاخیر در رسیدن قطار باعث شد که شمار زیادی از آنها پای پیاده برای رسیدن به مقصد راه بیفتند و از سوی دیگر، نیروهای سعودی نیز مسیر حرکت آنها را در یکی از مسیرها مسدود کنند و این حادثه دلخراش روی دهد.

منبع: العام

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.