تاريخ انتشار :شنبه 12 سپتامبر 2015.::. ساعت : 10:52 ب.ظ
فاقدديدگاه

مسئله کنکور در استان تلاش بیشتری را می‌طلبد تا به حد مطلوب برسد

به گزارش شهریمیز از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به موفقیت استان در کنکور سال 94 تلاش ما بر این است تا با برنامه‌ریزی و تشکیل مدارس ثابت کنکور در سال تحصیلی جدید نیز بتوانیم دانش‌آموزان را بهتر و شایسته‌تر راهی مراکز علمی و دانشگاهی کنیم.

وی تصریح کرد: شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی جدید شروع شده و مدیران و رؤسای مناطق و نواحی باید در روزهای باقی مانده با شناسایی مشکلات و نواقصات در صدد رفع آن برآیند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در اولین مانور بازگشایی مدارس که در 11 شهریور انجام گرفت، 19 گروه اعزامی از اداره کل با حضور در سطح مناطق و نواحی بر حسن اجرای پروژه مهر نظارت کرده و مشکلات موجود را احصا کردند.

سپهری افزود: دومین مانور بازگشایی در 25 شهریور سال‌جاری اتفاق می‌افتد که امیدواریم مناطق و نواحی با تلاش مضاعف در حل مشکلات بتوانند نتایج مثبتی را در این مانور ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زنگ بازگشایی مدارس با عنوان زنگ مهر در اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس نواخته می‌شود که حضور مسئولان شهرستان‌ها در این مراسم رنگ و بوی خاصی را ایجاد می‌کند.

سپهری با اشاره به اجرای نقل و انتقالات اضطراری اضافه کرد: بدون شک اگر نقل و انتقالات براساس مازاد و نیاز صورت گیرد، اول مهر در مناطق و نواحی با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به توزیع کتب درسی در سطح استان ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی در اول مهر ماه بدون کتاب نیست.

سپهری گفت: در بحث تعمیر و تجهیز مدارس پیگیری‌های لازم از طریق اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس انجام شده و با اعتباراتی که در اختیار مناطق و نواحی قرار داده شده امیدواریم در این وقت کم امورات باقی مانده در این زمینه مرتفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: مسئله کنکور در استان تلاش بیشتری را می‌طلبد تا به حد مطلوب برسد و باید با برنامه‌ریزی و تشکیل مدارس ثابت کنکور در مناطق و نواحی قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

سپهری از رؤسا و مناطق خواست تا مشاوران مدارس را برای ارتباط با دانش‌آموزان و شناسایی مشکلات موجود آنها توجیه کنند.

 

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.