تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015.::. ساعت : 12:15 ق.ظ
فاقدديدگاه

زاهدی: افزایش حقوق فرهنگیان ربطی به رتبه‌بندی ندارد

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد مطرح شده در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌ها می‌توانند تا 50 درصد از درآمدهای اختصاصی و سایر منابع خود را برای افزایش ضرایب حقوقی به کار ببرند.

وی افزود: این اتفاق در خیلی از دستگاه‌ها افتاده است و اکنون هم قرار است همان اتفاق برای وزارت آموزش و پرورش انجام شود، بنابراین این موضوع هیچ ربطی به نظام جامع رتبه‌بندی معلمان ندارد.

زاهدی با گلایه از تعریفی که در خصوص رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم چرا چیزی که مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری است به نظام رتبه‌بندی معلمان منتسب کنیم و در مجلس هم تمام حرفمان این است که افزایش حقوق ربطی به رتبه‌بندی ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از دولت بابت افزایش حقوقی که قرار است برای فرهنگیان اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: از دولت به خاطر این موضوع تشکر می‌کنیم که شبیه سایر دستگاه‌های دیگر این افزایش حقوق را در نظر گرفته است، اما خواهشمندیم که نام آن را رتبه‌بندی معلمان نگذارد.

وی افزود: نظام رتبه‌بندی خیلی فراتر و جامع‌تر از این است؛ نظام رتبه‌بندی را در دانشگاه‌های کشور در بین نیروهای مسلح نگاه کنید، در حالی که موضوع کنونی آموزش و پرورش ربطی به رتبه‌بندی ندارد.

منبع: تسنیم

نظرات بسته شده است.