تاريخ انتشار :چهارشنبه 9 سپتامبر 2015.::. ساعت : 1:09 ب.ظ
فاقدديدگاه

دشمنان با ترویج خرافات به‌دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند

به گزارش شهریمیز به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان، بالاترین و تاثیرگذارترین نهاد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر درباره فرهنگ است و انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها  برای اجرایی شدن مصوبات این شورا اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این شورا به لحاظ حضور و عضویت مسوولان رده بالا، به عنوان برترین و اثرگذارترین مرجع و نهاد فرهنگی شهرستان محسوب می‌شود، از اعضای شورای فرهنگ عمومی منطقه خواست به صورت فعال در جلسات حضور داشته باشند.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه تصمیمات بسیار مهمی در این شورا اتخاذ می شود، تصریح کرد: اجرای این مصوبه‌ها در تحول و پویایی فرهنگ عمومی، ترویج آداب و سنن پسندیده و تعالی جامعه بسیار اثربخش است.

رشادی رعایت شئونات و شعایر اسلامی و خرافه‌زدایی از آیین‌های عزاداری ماه محرم را از توصیه‌ها و تاکیدات ائمه معصومین(ع) دانست و بیان کرد: عزاداری‌های عاری از هرگونه بدعت و خرافه تاثیرات معنوی و اجتماعی زیادی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد با بیان اینکه آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود، گفت: بسیاری به واسطه همین عزاداری‌ها و آیین‌های ماه محرم به دین مبین اسلام گرویده‌اند.

وی به اشاره به تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان افزود: با وجود اینکه بیش از یک ماه به محرم مانده، دشمنان به ویژه یهودیت و صهیونیسم تبلیغات منفی خود را برای تخریب عزاداری ها و ترویج قمه‌زنی و برخی خرافات شروع کرده‌اند.

امام جمعه پارس‌آباد با تاکید بر نظارت جدی بر شبیه خوانی‌ها، اظهار کرد: شبیه‌خوانی‌ها نباید سلیقه‌ای و آمیخته به خرافات و به دور از واقعیات باشد و باید در این زمینه نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد شهرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه عزاداری‌ها نباید رنگ و بوی دولتی داشته باشد، تصریح کرد: مردمی بودن مراسم عزاداری و حضور خودجوش اقشار مختلف جامعه سبب زنده ماندن و ماندگاری نهضت عاشورا بوده است.

مهدی احمدی با اشاره به تاثیرات معنوی آیین‌های محرم اظهار کرد: باید تزیین‌های نامتعارف، بدعت‌ها، مراسم زاید و خرافه و شیوه‌های ناصحیح مداحی از عزاداری‌ها حذف شود.

وی برپایی تکایا و حسینیه‌ها در جوار مساجد و ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز را از آسیب‌ها و آفات عزاداری دانست و بر ساماندهی گروه‌ها و دستجات عزاداری، تکایا و حسینیه‌ها در ماه محرم تاکید کرد.

فرماندار پارس‌آباد  با بیان اینکه فرهنگ مهمترین مقوله هر جامعه است، موفقیت شورای فرهنگ عمومی را در گرو فعال بودن اعضای آن دانست و گفت: این شورا باید در کنار بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه فرهنگ، مصوبات را اولویت‌بندی کند.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.