تاريخ انتشار :سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015.::. ساعت : 11:34 ق.ظ
فاقدديدگاه

معاون جرج بوش: اوباما کاری می کند که ایران بتواند با حمله هسته ای آمریکا را نابود کند

به نقل از وب سایت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان دیک چنی توافق هسته ای با ایران را یک دیوانگی محض خوانده و اوباما را متهم کرده است که با این توافق اجازه می دهد ایران با سلاح های هسته ای آمریکا را نابود کند.

این عبارات در نطق معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا است که قرار است ساعاتی دیگر در موسسه امریکن اینترپرایز ایراد شود. سی.ان.ان که مدعی است متن کامل نطق دیک چنی را در اختیار دارد نوشته است چنی در این سخنرانی باراک اوباما را مسئول مستقیم مجهز شدن ایران به توانمندی هسته ای خواهد دانست که می تواند به نابودی کامل آمریکا منجر شود.

این سهام دار بزرگ شرکت نفتی هالیبرتون که زمانی مدیریت آن را نیز برعهده داشته است در بخش دیگری از نطق خود آورده است:« این توافق به ایران ابزار حمله هسته ای به خاک آمریکا را می دهد.من هیچ کشوری در تاریخ سراغ ندارم که با تضمین هایی موافقت کند وسیله نابودی خودش را به دست یک کشور دیگر به ویژه یک کشور دشمن می دهد.»

چنی یکی از جنگ طلبان پیشرو حزب جمهوریخواه و یکی از معماران جنگ عراق از صحبت درباره مسائل امنیتی بعد از دوره بوش پرهیز نکرده است و حالا با انتشار کتابش تحت عنوان « استثنایی: چرا جهان به یک آمریکای قدرتمند نیاز دارد» حضور پررنگ تری در عرصه پیدا کرده است.

دیک چنی جزء همان باند جنگ طلبان نئوکان است که در سال 2002 کمپین بزرگی علیه ارتباط عراق با القاعده و حوادث یازده سپتامبر را به راه انداختند و سپس ادعا کردند عراق دارای بزرگترین دخایر سلاح های کشتار جمعی است و قادر است ظرف 45 دقیقه خود را برای حملات مرگبار علیه غرب آماده کند.

این جنگ طلبان با این ادعاها که یکسال بعد و پس از حمله به عراق دروغ بودن همه آنها ثابت شد سالهاست از ایران نیز یک چهره کریه و زشت ایجاد کرده اند و پرچم دار ایران هراسی در آمریکا به حساب می آیند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.