تاريخ انتشار :دوشنبه 24 آگوست 2015.::. ساعت : 1:58 ب.ظ
فاقدديدگاه

دیدار سرمایه گذاران ترکیه ای با شهردار پارس آباد

به گزارش شهریمیز سرمایه گذاران ترکیه با شهردار پارس آباد دیدار و در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های شهری گفت و گو کردند.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری و شورای شهر پارس آباد؛ شهردار پارس آباد در این نشست گفت: این شهر برای سرمایه گذاری از قابلیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

 

turkish-shahrdar-1
احمد داداشی افزود: احداث ترمینال بزرگ مسافربری در زمینی به مساحت دو هکتار، تکمیل تفرجگاه ساحلی در جوار رودخانه ارس، ساخت مجتمع بزرگ تجاری خدماتی با وسعت عرصه یک هزار متر مربع و اعیانی چهار هزار متر مربع در مجاورت ساختمان شهرداری، توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاهاهی غیررسمی و نیز احداث کارخانه بازیافت پسماندهای شهری را از جمله پروژه های مهم شهرداری است که شرکت های بخش خصوصی داخلی و خارجی می توانند در این طرح ها سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۱۳۰ زباله خانگی در شهر پارس آباد و در مجموع بیش از ۲۰۰تن پسماند شهری در منطقه مغان تولید می شود، ادامه داد: احداث کارخانه بازیافت زباله از نیازهای اساسی این شهر محسوب می شود.
به گفته وی برای دفن اصولی و بهداشتی زباله شهری، زمینی به مساحت شش هکتار در ۵۰کیلومتری پارس آباد در نظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد : برنامه ریزی دقیقی جهت راه اندازی این سایت انجام گرفته و تحقیقات و مطالعات دقیق و گسترده ای توسط یک تیم مطالعاتی درباره مدیریت پسماند زباله از چندین سال قبل در قالب طرح جامع پسماند شهر پارس آباد توسط بهترین کارشناسان به صورت علمی و کارشناسی به انجام رسیده است.
وی اجرای طرح جامع توسعه شهر را نیاز جدی و اساسی پارس آباد دانست و افزود: این طرح که مورد موافقت استانداری نیز قرار گرفته مبنای توسعه شهر در ۲۰سال آینده خواهد بود و با عملیاتی شدن آن تمام برنامه ریزی های عمرانی، سرانه های خدماتی و توسعه معابر بر اساس آن شکل خواهد گرفت.
داداشی اظهار کرد: شهرداری پارس آباد از شرکت های خارجی که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند با تمام توان حمایت و استقبال می کند.
او با اعلام اینکه شرایط و بستر لازم برای همکاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرح های خدماتی و تفریحی و تجاری مهیاست، ادامه داد: مشارکت و همکاری شرکت های خارجی در طرح های شهرداری علاوه بر توسعه و عمران شهر به ایجاد فرصت های جدید شغلی کمک خواهد کرد.
“رمضان ایکی کات”، عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ “آسکون” ترکیه نیز با ابراز خرسندی از حضورش در ایران و شهرستان پارس آباد گفت: ما علاقه مند هستیم در زمینه های گوناگون در پارس آباد سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت آسکون از بزرگترین هلدینگ تخصصی در خاورمیانه و اروپاست، ادامه داد: در صورت فراهم بودن فرصت های همکاری مشترک و انجام توافق، مشکلی در تامین اعتبار برای سرمایه گذاری نخواهیم داشت.
به گفته وی شرکت آسکون با چهار هزار کارمند و ۳۵۰هزار نفر کارگر در حوزه های مختلف فعالیت می کند.
وی ادامه داد: این شرکت هلدینگ دارای برند معتبر و شناخته شده و شرکت های اقماری است که تاکنون در کشورهای مختلف اروپایی و آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده است.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و ترکیه افزود: مسائل و همکاری های اقتصادی و تجاری در تعمیق این اشتراکات و رونق روابط دو کشور بسیار تاثیرگذار است.
او با بیان اینکه اقتصاد ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپا وضعیت خوبی دارد، بیان کرد: افزایش همکاری ها و روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه از سیاست های خوب ترکیه است.
به گزارش مغانه، “ارشان پولات” رئیس هیات مدیره شرکت erpo group ترکیه “یوسف خوش طینت” عضو اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه و دکتر “رضا صولت پتلو” عضو مجمع کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی، مدیر گروه امور ترکیه و قفقاز نیز در این جلسه حضور داشتند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.