تاريخ انتشار :یکشنبه 9 آگوست 2015.::. ساعت : 1:11 ب.ظ
فاقدديدگاه

فرماندار پارس آباد خبر داد: جلوگیری از ارسال خبر به صداوسیمای استان تا اطلاع ثانوی

مهدی احمدی روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و انعکاس رویدادها در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: خبرنگاران افرادی فعال و پرتلاش در عین حال قشر مظلوم جامعه هستند که کمبود ها و مشکلات جامعه را اطلاع رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های ارزشمندی در مجموعه اصحاب رسانه و خبرنگاران وجود دارد که باید از آن به درستی استفاده شود، افزود: متاسفانه ضرورت و حساسیت این حرفه و جایگاه ارزشمند خبر آنگونه که باید در جامعه شناخته نشده است و در بسیاری از اوقات خبرنگار را درک نمی کنند، در صورتی که امروز خبرنگاران رکن اصلی در جامعه هستند.

فرماندار پارس آباد با بیان این که انتظاراتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران وجود دارد، تصریح کرد: خبرنگاران باید در مسیر رسالت اصلی خود قدم برداشته و به دنبال حاشیه سازی ها نرفته و انعکاس دهنده واقعیت های موجود باشند و معتقدیم خبرنگاران باید اصل انصاف و عدالت را در بیان اخبار و گزارش های خود لحاظ کرده و در این مسیر ارزشمند از همه توان خود بهره گیری کنند.

احمدی به دغدغه های مردم و لزوم پرداختن به حرف مردم، وظایف خبرنگاران را حساس توصیف کرد و افزود: تمامی مسوولان باید به خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم پاسخگو باشند و از انتقاد نیز هراسی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد اعتماد در بین مردم موجب امیدواری مردم و مشارکت آنها در زمینه های مختلف، پویایی و تحرک در جامعه می شود، تصریح کرد: رویکرد انتقادی و اصلاح طلبانه خبرنگاران همراه با عقلانیت و به دور از افراط و تفریط می تواند موتور محرک اصلی توسعه شهرستان شوند.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه انتظار ما از خبرنگاران این است که در جهت استیفای حقوق مردم کوشا بوده و مسوولان را در این زمینه حمایت کنند، گفت: خبرنگاران می توانند در مواقع بحرانی با اطلاع رسانی شفاف خود در جهت ایجاد آرامش و امنیت جامعه تلاش کنند و از گسترش دامنه آسیب ها بکاهند.

احمدی در ادامه با اعلام نارضایتی از نحوه عملکرد صدا و سیمای استان اردبیل، پخش مسائل، مشکلات و مطالبات مردم شهرستان پارس آباد از طریق صدا و سیمای استان را حق اولیه و طبیعی مردم این منطقه دانست و افزود: ما معتقدیم که باید در این زمینه مساوات و برابری برای کل شهرستان ها انجام شود تا ما نیز از این حق خود استفاده ببریم.

وی با بیان اینکه اخبار این شهرستان تا اطلاع ثانوی به صداوسیمای استان ارسال نخواهد شد، تصریح کرد: ما به میزان تولید و ساعات و شیوه پخش خبر نسبت به سایر شهرستان‌ها معترض هستیم و این مشکل باید به نوعی حل شود.

فرماندار پارس آباد ادامه داد: روز گذشته خبری از روند پروژه طرح زهكشي و هدایت روان آب های سطحی پارس آباد در صداوسیمای اردبیل پخش شد که جای تاسف داشت که چرا به جای تصویری گویا از این طرح تنها به نشان دادن چند سنگ اکتفا کرده و در واقع بخشهایی کوتاه که دلخواه آقایان صداوسیما بود پخش گردید که این رویه، رویه صحیحی نیست.

در ادامه این مراسم امام جمعه پارس آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر بویژه شهید صارمی، با بیان اینکه رسانه های گروهی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه در جامعه هستند، گفت: در عصر کنونی رسانه ها حاکمان بلامنازع جهان هستند و حرف اول را دنياي امروز رسانه‌ها مي زنند.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با بیان اینکه هر کشور و جامعه‌ای که بهتر و بهینه‌تر از رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی بهره بگیرد قویتر خواهد بود، افزود: با اینکه در کشورهای پیشرفته در بخش رسانه ها سرمایه گذاری چشمگیری شده است، اما هنوز که هنوز است صداو سیما در کشور ما بدون اینکه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد از همان تجهیزات 40 سال پیش خود استفاده می کند که بایستی مسئولان کشوری فکری به حال این موضوع کنند.

وی بیان دقیق و سریع واقعیت های جامعه را از وظایف اصلی خبرنگاران عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که می تواند عملکرد مسئولان را به مردم انتقال داده و خواسته های مردم را به گوش مسئولان برسانند و در جهت رشد جامعه حرکت کنند.

امام جمعه از بی توجهی صدا و سیمای مرکز اردبیل در پخش مناسب اخبار و برنامه های مختلف شهرستان پارس آباد انتقاد کرد و گفت: انتظار مردم و مسوولان منطقه رعایت عدالت در نحوه پخش برنامه ها از این رسانه است.

رشادی همچنین با نارضایتی از عملکرد ضعیف نشریات و خبرنگاران محلی در پوشش اخبار و خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: متاسفانه به جز یکی دو سایت محلی خبری از نشریات و خبرنگاران نیست که بایستی با نگاه موشکافانه به این قضیه نگاه کرد که چرا با وجود این همه خبرنگار و نشریات، اخبار این شهرستان در خبرگزاری ها و روزنامه ها استانی و محلی پوشش داده نمی شود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات خبرنگاران شهرستان گفت: با توجه به نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی صحیح و اهمیت توجه به فعالیت‌های آنها، ضرورت دارد مسئولان ذیربط مشکلات معیشتی خبرنگاران را حل کرده تا از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پارس آباد نیز با اشاره به فعالیت 24 خبرنگار، پایگاه خبری، روزنامه‌ محلی در پارس آباد گفت: هر یک از این خبرنگاران با مشکلاتی در حوزه کاری خود مواجه بوده که اداره ارشاد برای پیگیری و کاهش مشکلات اهتمام داشته است.

یوسف روزگاری با بیان اینکه اصحاب رسانه باید اخلاق مداری را سرلوحه خود قرار دهند، تصریح کرد: خوشبختانه در رسانه های شهرستان پارس آباد اخلاق مداری و اخلاق محوری تاکنون رعایت شده است که این بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در نزد خبرنگاران این منطقه است.

وی ادامه داد: خبرنگاران به دور از منافع شخصی و با رعایت اعتدال و عدالت در عرصه اطلاع رسانی گام برداشته که این عزیزان با دستان خالی ولی به نحوی شایسته در جامعه نقش آفرینی می کنند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پارس اباد همچنین از راه اندازی سایت دفتر امام جمعه این شهرستان خبر داد و گفت: قرار است این سایت طی 10 روز آتی در دسترس عموم کاربران قرار گرفته که هدف از راه اندازی آن، اطلاع رسانی به روز اخبار و خطبه های نماز جمعه مرتبط به امام جمعه پارس آباد مي باشد.

شهرستان پارس آباد با داشتن بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال شهر اردبیل واقع شده و دارای دفتر خبری صدا و سیما، نمایندگی چندین روزنامه رسمی، چند نشریه و هفته نامه محلی و پایگاههای خبری است.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.