تاريخ انتشار :چهارشنبه 22 جولای 2015.::. ساعت : 2:17 ب.ظ
فاقدديدگاه

کشور به یک آمایش نقطه به نقطه سرزمینی نیاز دارد

حجت الاسلام حبيب برومند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با تاکید به محرومیت های استان اردبیل افزود: استانی که یک بالگرد ندارد معاون اول رئیس جمهور را به شهرهای دیگر برود جای بحث دارد.

وي با بیان اینکه بنده قبلا طرح استان شدن مغان را مطرح کردم، گفت: با وضعیتی که استان اردبیل دارد امروز می گویم حداقل به این استان رسیدگی شود و محرومیت ها کاهش یابد.

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس با تاکید به اینکه کشور به یک آمایش نقطه به نقطه سرزمینی نیاز دارد، تصریح کرد: باید مشخص شود کدام منطقه برای چه نوع توسعه و سرمایه گذاری مناسب است و به عنوان مثال ۷۰ هزار هکتاز زمین زراعی در مغان با تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی نباید مورد غفلت باشد.

برومند در عین حال به امتیاز مشگین شهر در تولید میوه، خلخال در معدن و اردبیل در گردشگری اشاره کرد و گفت: این آمایش می تواند زمینه ساز توسعه باشد.

وي با ابراز گله مندی از سفر کوتاه مدت معاون اول رئیس جمهور به اردبیل ادامه داد: متاسفانه مسئولان می آیند اما دردی حل نمی شود و چه اشکالی داشت آقای جهانگیری چند روز در اردبیل می ماندند و با خودرو به مناطق مختلف سر می زدند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به تکمیل پایاب خداآفرین به دلیل نقش عمده در اقتصاد کشاورزی منطقه به ضرورت تخصیص اعتبار مناسب به رود ارس شد و افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال در این راستا به استان آذربایجان غربی داده شد و به اردبیلی چیزی پرداخت نشده است.

برومند با ابراز گله مندی از اجرا نشدن طرح ۲۴ ساعته کردن گمرک بیله سوار، بيان کرد: استاندار اردبیل این موضوع را جدی بگیرد چرا که ۲۴ ساعته شدن گمرک ضرورتا مورد تاکید است.

وی همچنین به ضرورت تکمیل فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و اظهار داشت: چهاربانده اردبیل- پارس‌آباد نیز متاسفانه در این دولت متوقف شد و در حالی که برای ایمن سازی جاده ضروری است اجرا شود.

اين نماينده مجلس ۹۵ درصد کارخانه های مغان را در حالت تعطیل عنوان کرد و گفت: متاسفانه رکود موجب شده یک کارخانه دار به جای ایجاد اشتغال خودش نیز دچار مشکل شود.

برومند خواستار عملیاتی شدن وعده های مطرح شده از سوی دولت شد و گفت: خواهش ما این است درخواست ها عملیاتی شود تا شرمنده مردم نباشیم.

منبع اران مغان

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.