تاريخ انتشار :شنبه 18 جولای 2015.::. ساعت : 12:03 ب.ظ
فاقدديدگاه

توافق هسته ای خوب است چون پول های ایران آزاد می شود و تهران می تواند در سوریه سرمایه گذاری کند و وام بدهد.

نخست وزیر سوریه: توافق هسته ای خوب است چون پول های ایران آزاد می شود و تهران می تواند در سوریه سرمایه گذاری کند و وام بدهد.
نخست وزیر سوریه از ایران خواست به دنبال توافق هسته ای و آزاد شدن پول های بلوکه شده این کشور، تهران سرمایه گذاری ها و وام هایش به سوریه را افزایش دهد.به گزارش عصرایران، ایران و گروه ۱+۵ در سه شنبه گذشته به توافق هسته ای دست یافتند. براساس این توافق، تحریم های ایران برداشته شده و پول های بلوکه شده تهران در بانک های جهانی آزاد می شود.به گفته مقامات آمریکایی رقمی حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از پول های ایران بلوکه شده است که براساس این توافق آزاد خواهد شد.

نخست وزیر سوریه گفت که با توافق هسته ای، ایران می تواند سرمایه گذاری های بیشتری را در سوریه انجام دهد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، وائل الحلقی روز پنجشنبه اظهار داشت: امضای توافق هسته ای با ایران گامی است که می تواند با آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، سرمایه گذاری های وعده داده شده این کشور در سوریه را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توافقنامه همکاری اقتصادی میان ایران و سوریه در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی سوریه وجود دارد.

نخست وزیر سوریه ادامه داد: امضای توافق درباره برنامه هسته ای ایران، جایگاه این کشور را به سطح بازیگر اساسی در منطقه همراه با اعتراف کشورهای بزرگ ارتقا داد . اقتصاد ایران در مرحله بعدی قوی تر خواهد شد.

نخست وزیر سوریه همچنین گفت که توافقنامه همکاری اقتصادی میان ایران و سوریه وجود دارد که براساس آن ایران باید دو خط اعتباری (وام) به سوریه بدهد. وام اولی به مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی و غذایی و وام دوم به قیمت ۳٫۶ میلیارد دلار با هدف صادرات نفت خام به سوریه است.

نظرات بسته شده است.