تاريخ انتشار :یکشنبه 14 ژوئن 2015.::. ساعت : 12:47 ب.ظ
فاقدديدگاه

آموزش و پرورش به بودجه نیاز دارد نه استیضاح

احمد بخشایش اردستانی با بیان این که در حل و فصل مشکلات فرهنگیان، فکر دولت باید عوض شود، به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: فانی فردی مظلوم و آرامی است و طبیعتش با طبیعت آموزش و پرورشی ها مطابقت دارد. این فکر دولت است که باید عوض شود.

وی عنوان کرد: ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معلم داریم که حقوقشان کم است و حقوق کم مربوط به دولت و مجلس است و به فانی ارتباطی ندارد. بودجه آموزش و پروش چهار هزار میلیارد تومان است که ۹۹٫۵ درصد آن بابت حقوق فرهنگیان صرف می شود. یادم می اید خانم دستجردی اعتراض داشت که من می خواستم دارو وارد کنم، زین اسب وارد می کردند و مکررا اعتراض می کرد و با احمدی نژاد درگیر بود.

بخشایش اردستانی ادامه داد: ما ۱۳ هزار میلیارد تومان در اختیار آقای هاشمی وزیر بهداشت قرار دادیم و ایشان را سوگولی کردیم؛ در غیر این صورت ایشان هم مثل خانم دستجردی بود. اگر مجلس راست می گوید  در این زمینه اراده کند، دولت هم به فرهنگیان عزیز به چشم تولیدکننده نگاه کند نه مصرف کننده.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خود من زمانی معلم بودم. اگر به معلمان به چشم تولیدکننده نگاه کنند، حقوقشان را افزایش خواهند داد. اما حالا اگر صد وزیر دیگر هم بیاورند و استیضاح کنند چیزی عوض نمی شود.

بخشایش با بیان این که در صورتی که فانی استیضاح شود، مشکلات بهتر نخواهد شد، گفت: تا اول آبان وزارت خانه ما با سرپرست اداره می شود و سرپرست هم به نماینده ها جواب نخواهد داد.

وی تاکید کرد: نماینده ها اشتباه می کنند. نماینده ها دلسوزند ولی اشتباه می کنند. آن ها باید به دنبال وزیر دیگری که حائز شرایط استیضاح باشد، بروند. چشم انداز دولت روی آموزش و پرورش مصرف کننده است؛ آن ها معلم را تولیدکننده نمی دانند، او را مثلا کارمند شرکت نفت یا تامین اجتماعی نمی دانند که به چشم تولیدکننده ببینند. در حالی که این مشکل به عملکرد فانی برنمی گردد و مقصر دولت و مجلس اند. اگر مقداری حقوق معلمان را افزایش دهند وزارتخانه به خوبی اداره می شود. حتی با تعویض فانی باز هم وزارتخانه با همان سیستم قبلی اداره می شود.

بخشایش اردستانی ضمن تاکید بر این که ناراحتی فرهنگیان از شخص فانی نیست بلکه از وضع موجود است، اظهار کرد: دولت و مجلس باید شرایطی را فراهم کنند که اعتبار خوبی برای افزایش حقوق فرهنگیان در اختیار وزارت خانه قرار بگیرد. چطور حقوق پزشکان و پرستاران را افزایش می دهند؟
وی در خصوص دشواری افزایش حقوق معلمان با توجه به تعداد بالای کارمندان فرهنگی بیان کرد: اشکالی ندارد، به تناسب تعداد مقداری حقوقشان را فزایش دهند.

منبع : لکنا

نظرات بسته شده است.