تاريخ انتشار :شنبه 13 ژوئن 2015.::. ساعت : 12:34 ب.ظ
فاقدديدگاه

مدیر باغات کشت وصنعت مغان :بیش از 1200 نفر از افراد بومی در این مجتمع مشغول کار هستند.

به گزارش شهریمیز به نقل از مشکین سلام مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز برداشت محصولات سر درختی در ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از باغات این مجتمع خبر داد و گفت : پیش بینی می شود میزان تولید محصولات سردرختی امسال با ۱۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، به بیش از ۱۳ هزارتن برسد .

قدیر پسندی اضافه کرد: کار برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، معمولاً از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب هلو ، شلیل، زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه در فصل برداشت و جمع آوری میوه ، به طور متوسط روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر و در مرحله داشت و کار پشتیبانی ۸۰۰ نفر از نیروهای بومی و منطقه به طور مستقیم در این مجتمع فعالیت می کنند افزود : امسال، با توجه به انجام عملیات باغداری مناسب ، میوه های تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است و علاقمندان زیادی در داخل و خارج کشور دارد .
مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: تمامی ارقام میوه های فندق، گوجه سبز، گیلاس، زیتون و سیب در این شرکت به لحاظ استفاده نکردن از سموم شیمیایی و نحوه احداث باغات به صورت ارگانیک تولید می شود .
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در شهرستان پارس آباد با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی ، دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.