تاريخ انتشار :سه‌شنبه 26 می 2015.::. ساعت : 12:46 ق.ظ
فاقدديدگاه

مقایسه دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به آذربایجان شرقی و اردبیل

به گزارش سبلانه ، نشریه پیام اردبیل نوشت: رئیس جمهور محترم در سفر اخیر خود به استان آذربایجان شرقی تعهداتی را برای مردم این منطقه مصوب نمودند که قصد داریم با مقایسه این دستاوردها در سفر به استان اردبیل تفاوت های ساختاری این دو سفر را بیان کنیم.
نخستین تفاوت آشکار در آذربایجان شرقی قول گرفتن از رئیس جمهور میان خود مردم بود .در سفر تبریز تمام وعده ها و نیازهای استان در دیدار عمومی مطرح شد اما  در سفر استان اردبیل به دلیل گرم بودن هوا و بیان اینکه مردم خسته شدند بیان خواسته ها به شورای اداری موکول شد.
تفاوت های عمده بعدی به نظر می رسد تفاوت در نگرش های ساختاری مسؤولان می باشد.مدیران و مسؤولان تبریز بیشتر بر اتمام کامل پروژه های زیربنایی و اشتغالزایی تاکید دارند اما در استان اردبیل به جزئی ترین قول های خدماتی نیز بسنده می شود.
رئیس‌جمهوری در سفر به تبریز همچنین از اجرای کامل طرح‌های عمرانی تا پایان سال آینده خبر داد اما در استان ما هیچ وعده ای از زمان اتمام  پروژه های بزرگی چون راه آهن داده نشد.
هفدهمین سفر استانی دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به آذربایجان شرقی دستاوردهای زیادی برای مردم این خطه داشت که از آن جمله می‌توان به تصویب 32 طرح با 9 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار در بخش عمرانی و تأکید بر احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد. نکته مهم اینجاست که قرار بر این است تمام این طرح‌ها تا پایان سال 95 به بهره برداری کامل برسد.
دکتر روحانی در این سفر ، وعده‌ها و تعهدات داده شده به مردم را در بین مردم مرور و برای اتمام طرح های نیمه تمام که امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال 95 وجود دارد، دستورات لازم را ابلاغ کرد.روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی از نظر راه و راه آهن مشکلاتی دارند و دولت در این زمینه در همین سفر تصمیماتی اتخاذ کرده که به اطلاع مردم استان می‌رسد. تمام مسیر بزرگراه تبریز – اهر با 900 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال 95 تکمیل می شود و آزادراه مهم تبریز – بازرگان نیز به طول 250 کیلومتر و با 58 هزار میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد. رئیس دولت یازدهم اعلام کرد: عملیات زیرسازی راه آهن تبریز – میانه به عنوان یک طرح مهم دیگر حوزه حمل و نقل آذربایجان شرقی با اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای امسال و سال آینده تکمیل و همزمان با آن سایر امور این طرح اجرایی می‌شود. 500 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل آزادراه 18 کیلومتری تبریز – سهند که مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد می‌کند، تصویب شده تا این طرح سال آینده تکمیل شود.517 میلیون دلار فاینانس نیز برای ساخت خط دوم قطار شهری تبریز اختصاص می‌یابد.همچنین وزیر تعاون پالایشگاه تولید انواع قیر در هشترود را افتتاح کرد که 200 میلیارد ریال صرف ساخت آن شده و روزانه یک هزار و 200 تن قیر تولید می‌کند.در این سفر عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز، ساخت شهر جدید شهریار با 13 هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه و با گنجایش 170 هزار نفر و ساخت بزرگراه های مراغه – هشترود به طول 92 کیلومتر آغاز شد.در بخش صنعت نیز کارخانه تولید شیرینی و شکلات و بزرگترین خط تولید کشنده تریلی با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت به بهره برداری رسید.
بهره برداری از قطعه اول خط آهن میانه – تبریز در سال جاری
وزیر راه و شهرسازی نیز در این سفر گفت: قطعه اول خط آهن میانه – تبریز تا بستان آباد و چهار بانده کردن مسیر بستان آباد – سراب تا پایان امسال به بهره برداری  می رسد.وی همچنین وجود مسیرهای مهم ارتباطی در شهرستان بستان آباد را زمینه خوبی برای توسعه این شهرستان برشمرد و گفت: توسعه مسیرهای ارتباطی می تواند توسعه استان آذربایجان شرقی را درپی داشته باشد.

تشریح دستاوردهای سفر دکتر روحانی به اردبیل از زبان استاندار
استاندار اردبیل در نشستی با رسانه ها که شهریور سال گذشته داشت، دستاوردهای سفر رییس جمهوری به این استان را  به شرح  زیرتشریح کرد.
بر اساس نوشته های ایرنا، مجید خدابخش در این نشست اجرای پروژه های زیرساختی برای جذب سرمایه گذاران را جزو دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد و افزود: تکمیل پروژه های راه آهن، برق و منطقه آزاد ارس جزو برکات سفر دکتر روحانی به استان بود در حالی که می توانستیم به جای اینها، به سمت پروژه های خدماتی برویم. دستاورد  بعدی رییس جمهوری ساماندهی 83 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به خصوص در شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد است.

اعزام 10 متخصص به مناطق محروم اردبیل
او در پاسخ به پرسشی در زمینه دستاوردهای سفر وزیران به استان گفت: وزیر بهداشت با 150 میلیارد ریال به اردبیل سفر کرد که از این مبلغ 90 میلیارد ریال برای بیمارستان سوانح سوختگی اردبیل اختصاص یافت.استاندار اردبیل اختصاص پنج میلیارد ریال برای مرکز دوم دیالیز اردبیل ، خلخال ، مشگین شهر و همچنین مجوز جذب دانشجو در سه رشته تخصصی قلب، جراحی و روانپزشکی در اردبیل و اعزام 10 متخصص به مناطق محروم را از دیگر دستاوردهای سفر دکتر روحانی به استان اردبیل عنوان کرد.استاندار اردبیل تاکید کرد: آنقدر پروژه نیمه تمام داریم که تدبیر ایجاد می کند پول را به پروژه های نیمه تمام مانند سدگیوی، سد عمارت یا راه آهن اختصاص دهیم و این سفر باعث شد تا پروژه ها با اعتباری قابل توجه فعال شوند و برای بهره برداری تا سال 93 و 94 تکمیل شوند.
البته پیگیری ما برای بدست آوردن میزان دقیق اعتبار مصوب و تخصیص یافته سفر ریاست جمهوری به استان از استانداری اردبیل به جایی نرسید اما به نظر می رسد برای رسیدن به تمام ابعاد توسعه در استان اردبیل نیازمند تغییر در  نگرش ها و رفتار ها هستیم.
امروزه دغدغه اصلی در استان ما فقط این شده که کدام فرد و گزینه، استاندار ، شهردار ، فرماندار و یا مسوول گزینش فلان اداره می شود. متاسفانه روحیه مطالبه گری و پیگیری در استان ما به نوعی مغفول مانده که  بعد از انتخاب مسوول نیز نه از وی حمایتی می کنیم  و نه انتقادی!!!!!…..

انتهای پیام/

نظرات بسته شده است.