تاريخ انتشار :چهارشنبه 20 می 2015.::. ساعت : 2:56 ب.ظ
فاقدديدگاه

در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم/آرزوی قهرمانی تراکتور سازی در مسابقات آسیایی را داریم

به گزارش آناج، حسن روحانی که صبح امروز وارد کلانشهر تبریز شده بود در جمع مردم آذربایجان شرقی در ورزشگاه تبریز حضور دارد و هم اکنون در حال سخنرانی است.

رئیس جمهور در جمع مردم استان با اشاره به سروده معروف شهریار گفت: مردم قهرمان و بزرگ آذربایجان، مردم شریف و فهیم تبریز و آذربایجان قهرمان “سلام اولسون شوکتیزه ائلیزه”، سلام بر مردم بزرگ، سلام بر زن و مرد، سلام بر جوانان و ورزش دوستان آذربایجانی.

تراکتور متعلق به ایران است

وی ادامه داد: دیگر تراکتور فقط تعلق به شما مردم آذربایجان ندارد بلکه متعلق به ایران است؛ تراکتور تیمی است که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.

هیچکس نمی تواند با احساسات مردم آذربایجان بازی کند

وی افزود: هیچکس نمی تواند با احساسات مردم بزرگ ایران، آن هم مردم قهرمان اذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند و اگر کسی در این حادثه مقصر باشد تردید نکند که دولت با تمام توان خود در مقابل این موضوع ایستادگی خواهد کرد.

روحانی بیان کرد: مردم بزرگ آذربایجان اسطوره ی ادبیات، علم، سیاست و شجاعت هستند؛ آذربایجان و تبریز قهرمان سازند و مشروطه را در ایران رقم زدند و اگر قهرمانی و ایستادگی مردم در 29 بهمن سال 56 نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید.

وی ادامه داد: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و سرزمین ستارخان ها و باقرخان ها و سرزمین ثقه الاسلام ها و باکری هاست.

رئییس جمهور اظهار کرد: آذربایجان سرزمین شاعران بزرگ مثل پروین اعصامی، نظامی گنجوی و شاعر شیرین سخن ایران، یعنی شهریار عزیز است که می گوید: “حیدربابا سنین اوزون آغ اولسون”.

وی با بیان اینکه آذربایجان استان علماء، بزرگان، مراجع و استان مقام معظم رهبری است، افزود: آذربایجان و تبریز دیار شهیدان بزرگواری چون شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید ایت الله مدنی و علمای دیگر است و هنوز هم در خیابان های تبریز عطر علامه طباطبایی و علامه امینی ها به مشام می رسد.

وی بیان کرد: مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روح و جانش شعله ور شده بود و این سرزمین دیار عرفان، شجاعت، ایستادگی، ادب و هنر، سیاست و تجارت است.

روحانی تصریح کرد: قبل از آنکه به برنامه های دولت راجع به استان آذربایجان شرقی بپردازم لازم است یکی دو نکته را به محضر مردم بزرگوار تبریز برسانم که هر وقت به تبریز آمدم با دنیایی از خاطره خوش این شهر را ترک کردم.

وی ادامه داد: اولین سفر من به تبریز بعد از پیروزی انقلاب مربوط به ماه های اولیه سال 58 است و پس از آن نیز هربار که به این استان و به این شهر آمدم مردم بزرگ و غیور آن را بانشاط تر و سرزنده تر از گذشته دیدم.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که در اولین روز ماه مبارک شعبان، ماه پیامبر عظیم الاشان اسلام، ماه آمادگی برای تزکیه و طراوت روح، ماه اعیاد و میلاد سیدالشهدا(ع)، قمر منیر بنی هاشم(ع)، امام زین العابدین(ع) و ولی عصر(عج) به این خطه آمدم و افتخار داریم در این ماه پر خیر و برکت، امروز و فردا را میهمان شما میزبانان عزیز باشیم.

حسن روحانی ادامه داد: مردم عزیز و قهرمان تبریز از حدود 21 ماه پیش که دولت کار خود را آغاز کرد در همه ی زمینه ها ورود جدی نموده و موفقیت هایی را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در همه ی پیروزی های حاصل شده مردم بزرگ ایران  و آذربایجان پشتیبانی کرده اند و امروز نیز در یک مقطع حساس قرار گرفته ایم و در روزگاری هستیم که متاسفانه آتش و جنگ در منطقه به راه افتاده است و امنیت مردمان مسلمان به خطر افتاده است.

وی افزود: نه تنها در سراسر ایران ما با دلاوری مردم و انسجام و وحدت این ملت بزرگ، امنیت، ثبات و آرامش حاکم است بلکه امید ملت های منطقه و چشم آن ها به نظام جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران است.

رئیس جمهور اظهار کرد: هرکجا لازم بوده و هرچقدر در توان دولت و نظام بوده برای آرامش مردم منطقه قدم برداشته ایم.

در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم

وی بیان کرد: ما امروز در صحنه بین المللی به یک نقطه ی مهم رسیده ایم و در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم، ملت، دولت، نظام و رهبری همه در تلاش هستیم تا چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کنیم و خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: امروز در صحنه ی بین المللی سرداران مذاکرات و دیپلماسی ما غرور و افتخار آفریده اند و مردم نیز پشتیبان مذاکره کنندگان هستند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرزندان برومند انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه ی مردم و جوانان غیور بدانند مردم ما در این کشور خواهان آرامش، خواهان توسعه، خواهان شغل آبرومند برای نسل جوان و خواهان حرکت هستند.

در این کشور اظهار نظر آزاد است

وی اظهار کرد: در این کشور اظهار نظر آزاد است و همه می توانند نظر خود را بگویند اما یادمان باشد این دولت و مردم از 24 خرداد 92 باهم همپیمان شدند تا وحدت، انسجام و آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قوی تر و مستحکم تر شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما همه دست به دست هم داده ایم تا ملت متحد باشند و وجود افکار و احزاب و جناح های مختلف هم اشکالی ندارد اما باید وحدت ملی را حفظ کنیم که ما یک دولت واحد، یک رهبری واحد و یک صدای واحد در برابر بدخواهان باشیم.

وی بیان کرد: در کنار فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت سالم اقتصادی را هم می خواهیم اشتغال برای جوانانمان می خواهیم، ما در این کشور جامعه ی آزاد و راحت توام با ثبات و آرامش را می خواهیم ما در این کشور نشاط را برای مردم می خواهیم.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد کسی در این کشور باشد که از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای نگران باشد، کسی در این کشور باشد که برای خروج از رکود و رونق اقتصادی در این کشور نگران و ناراحت باشد، ما باید همه مسیر واحد را طی کنیم.

کسی حق ندارد از جیب مردم شعار تند بی خاصیت بدهد

روحانی تصریح کرد: مردم ایران یعنی صاحبان این کشور یعنی ولی نعمتان این کشور و ملت مقتدر و بزرگی که تمام مسولین خادمان ملت هستند، آیا کسی اجازه دارد دست به جیب مردم کند اموال مردم را بردارد زندگی مردم را به هم بپاشاند برای اینکه می خواهد سخن درشت و شعار تند بی خاصیت بدهد، اگر کسی می خواهد شعار بدهد از جیب خودش نه از جیب ملت!

وی ادامه داد: ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه افراط و شعار زدگی را ایجاد کنیم، ما حق نداریم در این جامعه کاری کنیم که مردم برای آینده ی کشور و برای امنیت و آینده ی کشور نگران شوند.

کسی چشم طمع به کشور داشته باشد با قدرت ایستادگی می کنیم

روحانی گفت: ملت ایران ملت صلح خواهی و صلح دوستی است، امام و رهبر ما صلح خواه است، ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم، البته اگر کسی بخواهد چشم طمع داشته باشد، با قدرت در برابر او ایستادگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما ملتی هستیم که می خواهیم در همه ی زمینه ها پیشرفت کنیم مگر کسی در این کشور است که بخواهد در یک زمینه پیشرفت باشد و در بقیه ی زمینه ها پسرفت باشد، باتلاش مردم در صحنه ی بین المللی وارد خواهیم شد و موفقیت و پیروزی برای ملت به ارمغان خواهیم آورد.

مسیری که از آغاز دولت انتخاب کرده ایم، مسیر پیشرفت اقتصادی است

رئیس دولت یازدهم گفت: از آغاز این دولت مسیری را که انتخاب کرده ایم مسیر پیشرفت اقتصادی است، ما در طول 21 ماه گذشته توانسته ایم آرامش اقتصادی را در کشور به وجود بیاوریم گرچه امسال در سالی قرار داریم که قیمت نفت ما به نصف کاهش پیدا کرده است، اما در عین حال دولت موظف است با همه توان مسیر پیشرفت اقتصادی را به پیش ببرد.

امروز هیچ کس در ایران نیست که تحت پوشش بیمه درمانی نباشد

وی ادامه داد: ما علی رغم همه ی مشکلات، تحریم، کاهش قیمت نفت و علی رغم مشکلات گذشته توانستیم در سال گذشته و ماه های اولیه سال جاری 9 میلیون نفر از مردم این سرزمین را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهیم، امروز هیچ کس در ایران نیست که تخت پوشش بیمه درمانی نباشد.

وی افزود: ما در مسیر سلامت مسیر راحتی مردم را ادامه خواهیم داد، ما به جای 37 درصدی که مردم برای درمان پرداخت می کردند در بیمارستان های دولتی در روستاها و شهرهای کوچک 3 درصد و در شهرها 6 درصد پرداخت می کنند.

روحانی گفت: ما همچنان حمایت از امنیت غذایی را برای قشرهایی که درفشار هستند ادامه می دهیم، امروز 11 میلیون نفر ایران تحت پوشش حمایت و کمک غذایی دولت هستند، ما مسیر را برای رفاه عمومی و برای پیروزی در مذاکرات هسته ای به شرط اینکه طرف مقابل ما زیاده خواه نباشد ادامه خواهیم داد، ملت ایران در تمامی عرصه ها در صحنه بوده اند و با حمایت مردم و هدایت رهبر این کار را ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.