تاريخ انتشار :چهارشنبه 15 آوریل 2015.::. ساعت : 12:14 ق.ظ
فاقدديدگاه

نظام سلامت بسیار فاسدتر از آن چیزی است که در «در حاشیه» بحث شده است

دبیر کل خانه پرستار ضمن تشکر از مهران مدیری معتقد است نامه اعتراضی دکتر زالی در اعتراض به مجموعه در حاشیه در واقع به نمایندگی از تمامی جامعه پزشکی نیست و این نامه تنها پزشکانی را نمایندگی می کند که با بیان واقعیتهای نظام سلامت منافع خود را در خطر می بینند و در این باره گفته است:

–  به دلیل قبضه تمامی مناصب مدیریتی و نفوذ در جریان حاکمیت و حتی مجلس جریان پزشک سالاری پیچیده تر شده است.

– به دلیل برنامه ای که دولت یازدهم در مورد طرح تحول نظام سلامت دارد و اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته هر گونه نقدی با با توجه به اقبال نسبی که با این طرح بوده نادیده گرفته میشود و باعث قدرتمندی. در طرح تحول نظام سلامت با نادیده گرفتن قانون تعرفه گذاری که در سال ۸۵ تصویب شده است یک شبه طرح تحولی را مصوب کردند که دریافتی یک پزشک تا ۷۰ میلون تومان افزایش پیدا کرده است و باعث شده است که بی عدالتی که قبلا وجود داشته به صورت جدی تری افزایش پیدا کند.

– فشار این گروه به سریال آقای مهران مدیری ختم نمی شود و چندین باربه برنامه های بنده به عنوان دبیر کل خانه پرستار که حتی در چند نوبت ظبط هم شده بود اجازه پخش داده نشد.

– اختلاف در پرداخت در تمام مجامع پزشکی بین المللی بین یک تا سه برابر است و این اختلاف در آمد در کشورهای مختلف از پنج برابر به هیج وجه تجاوز نمی کند به طوریکه در ایالات متحده اختلاف در پرداخت بین پزشک و پرستار در حدود۸/۲ برابر است و حتی در کشورهای منطقه مثل ترکیه این رقم در حدود ۴/۴ برابر است و این در حالی است که اختلاف پرداخت در ایران درپاره ای از موارد متجاوز از ۱۰۰ برابر است که نشان دهنده فساد در دستگاه پزشکی و نظام سلامت است و همان مواردی است که ۷ درصد گروه سلطه جو دوست ندارند در سریالهایی مثل حاشه به آن پرداخته شود.

– با توجه به فشارهای متعدد آقای مدیری خیلی ضعیف به موارد فساد در جامعه پزشکی اشاره کرده است و نظام سلامت بسیار فاسدتر از آن چیزی است که در مورد آن در این فیلم بحث شده است.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.