تاريخ انتشار :سه‌شنبه 3 مارس 2015.::. ساعت : 4:19 ب.ظ
فاقدديدگاه

ورود غیر منطقی برومند به مسایل عزل و نصب /صراحتاً اعلام می کنم معاونم تحمیلی است / دخالت نمایندگان در کار قوه مجریه خلاف قانون است / به خاطر حاد بودن شرایط خدمت، استعفا دادم/

ه گزارش مغانه، ناصر نصیری در نشستی با خبرنگاران پارس آباد با بیان اینکه اختیارات معاونم را محدود کرده ام، افزود: منتسبین به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وقتی در پست معاون فرماندار به کار گرفته شوند، آن وقت فرمانداری تبدیل به دفتر نماینده می شود.

وی با اعلام اینکه فرماندار در واقع نماینده عالی دولت در شهرستان است و فرمانداری به عنوان ستاد قوه مجریه محسوب می شود لذا نباد در این ستاد، نماینده اعمال حاکمیت کند.

وی با تاکید براینکه نمی خواهم آقای احدزاده معاونم باشد، ادامه داد: به خاطر اینکه معاون با من همسو نیست در هنگام رفتن به ماموریت فرد دیگری را به عنوان جانشین خود انتخاب می کنم.

نصیری با بیان اینکه این حق طبیعی و قانونی فرماندار است که برای پیشبرد بهتر امور، افراد مورد وثوق خود را انتخاب کند، اظهار کرد: از چهار ماه پیش ماموریت احدزاده به اتمام رسیده و ماندنش در پست معاونت غیر قانونی است.

وی دخالت نمایندگان در کار قوه مجریه را غیرقانونی خواند و گفت: قانون اساسی به استقلال سه قوه تاکید دارد لذا ورود نماینده به کار قوه مجریه خلاف قانون است.

نصیری با بیان اینکه نماینده و فرماندار باید برای ایجاد تحول در منطقه، همسو و در یک فضای تعاملی حرکت کنند، افزود: در این شهرستان چنین وضعیتی وجود ندارد و آن شرایط مهیا نیست چرا که توقعات نماینده را غیر منطقی می دانم.

وی با تائید خبر استعفایش از سمت فرماندار پارس آباد، ادامه داد: برای اینکه این تقابل دوام نداشته باشد و با احترام به نظرات رئیس جمهوری و وزیر کشور و استاندار که همواره به تعامل با نماینده تاکید می کنند، به این نتیجه رسیده ام که نمی توانم وضعیت موجود را تحمل کنم لذا زورم به خودم رسید و استعفا دادم.

او، اضافه کرد: وقتی من فرماندار مصلحت شهرستان را تشخیص می دهم و برای انجام آن امکان ندارم، طبیعی است که استعفا دهم.

وی، اضافه کرد: هرکس به عنوان فرماندار انتخاب شود توقع این است که معاون تحمیلی بر فرماندار حکومت کند و این یک ایده غلط، ناپسند، غیر منطقی و غیر قابل قبول است.

نصیری تصریح کرد: در هنگام قبول مسئولیت فرمانداری پارس آباد اصلاً به انتخابات فکر نمی کردم و مصمم به خدمت و تغییرات اساسی در این منطقه بودم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در شرایط عادی و معمولی کارها به پیش می رفت، قطعاً انتخابات به ذهنم خطور نمی کرد و به فرمانداری متمرکز می شدم.

وی با اشاره به قضیه انتخاب “ابراهیمی” به سمت بخشدار مرکزی پارس آباد گفت: قبل از معرفی وی با نماینده منطقه هماهنگ شدم که با وجود هماهنگی قبلی، برومند در روز معارفه بخشداران در استانداری واکنش تند و عجیبی نشان داد که برایم واقعاً تعجب آور بود.

وی بیان کرد: در انتخاب مدیران به نماینده به عنوان نماینده مردم ارزش و احترام قایل هستم اما در انجام صحیح امورات تسلیم هیچ فشاری نمی شوم و اگر احساس کنم در جایی کار خلاف قانون صورت میگیرد طبیعی است که با آن مقابله خواهم کرد.

نصیری با بیان اینکه تغییر مدیران باید با هماهنگی فرماندار و مدیر مربوطه استانی انجام گیرد، افزود: در این خصوص دیدگاه نماینده غیر از این است لذا در عزل و نصب ها دخالت جایگزین تعامل شده و من نیز دخالت نماینده را قبول نمی کنم.

نظرات بسته شده است.