تاريخ انتشار :شنبه 23 ژانویه 2021.::. ساعت : 11:54 ب.ظ
فاقدديدگاه

عملیات اجرایی کارخانه سوربیتول پارس‌آباد دهه فجر آغاز می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، عباس جهانگیرزاده صبح امروز در دیدار با مسئولان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: کشت و صنعت و دامپروری مغان در سطح ملی و بین المللی حرفی برای گفتن دارد که برای نخستین بار در تاریخ شرکت، هیئت مدیره از بین مدیران بومی استان و فرزندان مغان انتخاب شده‌ است.

وی افزود: هیئت مدیره جدید متعهد شده تا در ظرف مدت ۶ ماه این شرکت عظیم را بهبود داده و به تراز مثبت و سوددهی برساند که سال ۸۳ واگذاری اراضی شرکت به برخی عشایر انجام شده اما بعدا متوقف شده و مصوبه دولت در خصوص واگذاری زمین به عشایر انجام شده و آماده اجرا است.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس ادامه داد: اختلاف عشایر با شرکت حل شده چرا که زمینها آماده واگذاری است ولی عشایر در مورد واگذاری یا عدم واگذاری به برخی از افراد اختلاف دارند و این موضوع عامل ممانعت از واگذاری است.

جهانگیرزاده ادامه داد: اگر عشایر با یکدیگر به حل اختلاف برسند عوامل اجرایی آماده هستند ظرف یک هفته واگذاری را انجام دهند که به همین منظور اختلاف با یکدیگر و ممانعت از واگذاری تنها عشایر و کشاورزان را متضرر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طرح هادی ۲۲ روستا و تخصیص زمین برای ابنیه و اماکن عمومی و چراگاه‌ها در نظر گرفته شده و واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شده و بهترین حالت برای این شرکت بزرگ استراتژیک تامین منافع مردم منطقه و دولت و کشور است.

وی در رابطه با پیگیری، اقدامات و اعتبارات انجام شده برای حوزه انتخابیه خود ظرف ۴۰ روز گذشته گفت: تامین اعتبار و کلنگ زنی کارخانه سوربیتول و پالایش دانه‌های روغنی انجام شده و همزمان با ایام‌الله دهه مبارکه فجر احداث و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

جهانگیرزاده افزود: برابر جلساتی که با رئیس سازمان همیاریها و شوراهای کشور داشتیم اعتبارات لازم برای شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و بارها به شوراها و شهرداریهای منطقه توصیه کرده و دوباره می‌خواهم هرچه می توانند برای آبادانی شهرها کار و هزینه کنند و من تمام هزینه ها را از دولت تامین خواهم کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این عزیزان در محدوده اصلاندوز و اسلام آباد و جعفرآباد و بیله سوار اقدامات خوبی در حال اجرا دارند و به امید خدا اعتبارات خوبی برای این شهرها خواهیم گرفت.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس افزود: پیگیری دستگاه ام آر آی پارس اباد در حال انجام است، سونوگرافی شهرستان اصلاندوز را پیگیری و تهیه می‌کنیم، درمان بستر اصلاندوز همانطور که به مردم عزیز این شهرستان بزودی افتتاح خواهد شد، پیگیری‌های سی تی اسکن بیله سوار انجام شده و با صحبتهایی که با مدیریت شبکه شهرستان داشتیم مقرر شد تهیه و آماده سازی مکان مناسب برای استقرار سی تی انجام شود.

جهانگیرزاده افزود: مجوز تخریب و نوسازی ۹ مدرسه در سطح منطقه را از معاون وزیر آموزش و پرورش گرفتیم، ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس منطقه تخصیص یافت، مدارس ۱۲ کلاسه در اصلاندوز، بیله سوار و پارسآباد و مدرسه ۶ کلاسه جعفرآباد تامین اعتبار شده و احداث خواهند شد و سفر اخیر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه برای دولت و برکت برای منطقه در پی داشته است.

نظرات بسته شده است.