تاريخ انتشار :دوشنبه 29 دسامبر 2014.::. ساعت : 2:25 ب.ظ
فاقدديدگاه

معصوم نجفیان از مدیرعاملی شرکت دخانیات ایران استعفا کرد.

به گزارش شهریمیز به نقل از مغانه ، معصوم نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در نامه‌ای خطاب به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفای خود را اعلام کرده است.

گفته می شود این استعفا در پی تحولات اخیر در شرکت دخانیات ایران رخ داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر حکم “عبدالحمید رحمانی خلیلی” را به عنوان عضو هیات مدیره شرکت دخانیات ایران صادر کرده است.

نعمت زاده، این حکم را در راستای ماده ۱۱۰ اصلاحیه قانون تجارت و تصویب هیات وزیران صادر کرده است.

رحمانی خلیلی در ابتدای دهه ۸۰ مدیرعاملی دخانیات ایران را برعهده داشت که همان زمان پرونده‌های زیادی درباره او در رسانه‌های کشور منتشر شد.

نجفیان بعد از واگذاری شرکت دخانیات ایران از بهمن ماه ۹۱ تاکنون مدیرعامل این شرکت بوده است. بر همین اساس، در حال حاضر ۵۵ درصد سهام شرکت دخانیات ایران متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۴۰ درصد سهام عدالت و ۵ درصد سهام ترجیحی کارکنان است.

اخیرا مجوز ویژه محمدرضا نعمت زاده برای احداث کارخانه “فیلیپ موریس” در ایران و واردات انحصاری سیگار این برند جنجال‌ساز شده است، چراکه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، شرکت “فیلیپ موریس”را براساس گزارش وزارت اطلاعات، “صهیونیستی” عنوان کرده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در واکنش به این ماجرا، توپ را به زمین وزارت امور خارجه انداخته و اعلام کرده است که این وزارتخانه دیگر شرکت “فیلیپ موریس” را صهیونیستی نمی‌داند.

این پرونده در حال حاضر در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه در دست بررسی قرار دارد. (مهر)

نظرات بسته شده است.