تاريخ انتشار :جمعه 20 نوامبر 2020.::. ساعت : 6:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

افتتاح نخستین موزه پارس‌آباد در سفر وزیر میراث فرهنگی به اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه فنی گردشگری شهرستان پارس‌آباد گفت: نخستین موزه شهرستان پارس‌آباد با هدف معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان در سفر وزیر افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ اثر ناملموس به نام پارس آباد در حال ثبت ملی است، گفت: پرونده ثبت اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در مراحل پایانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری دریاچه مغان طراحی و در حال واگذاری به سرمایه گذار است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه تلاش می شود با جذب سرمایه‌گذاران زمینه برای رونق هر چه بیشتر در این منطقه فراهم شود.

فلاحی در رابطه با اعتبارات اختصاص یافته به استان اردبیل گفت: مجتمع رفاهی و نمازخانه در سربند با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و همچنین مجتمع رفاهی و نمازخانه در دریاچه مغان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان هفته آتی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبدیل نمایندگی به اداره در شهرستان پیگیری می‌شود، افزود: ۵ پروژه شاخص سرمایه گذاری در پارس آباد آغاز شده و امیدواریم در سال آتی به بهره برداری برسد.

نظرات بسته شده است.