تاريخ انتشار :یکشنبه 1 نوامبر 2020.::. ساعت : 1:04 ب.ظ
فاقدديدگاه

اگر دخالتهای ظالمانه خارجی نباشد،آذربایجان سرزمینهای اشغالی خود را به زودی پس خواهد گرفت

قره باغ خاک اسلام است.
شهرها و روستاهای داغلیق قاراباغ یکی پس از دیگری از اشغال  ارمنستان آزاد میشود.
در حالیکه مردم شهرستانهای خدافرین و اصلاندوز از نزدیک بر درگیریها نظارت داشتند و با پیشروی ارتش آذربایجان شادی کرده و آنان را تشویق می نمودند اصابت تعدادی گلوله به این دو شهرستان به وسیله ای برای سوءاستفاده تبدیل شده بود اما جمهوری آذربایجان توانست در عرض یکماه با آزاد سازی تمامی مناطق اشغالی هم مرز با ایران و دور کردن منطقه درگیری از مرز این شیطنت را خنثی کند. با تدبیر آقای الهام علی اف کشورش در سالهای اخیر رشد اقتصادی بسیار چشمگیری داشته و برای بازپس گیری اراضی خود از دست متجاوزان از بهترین شرایط داخلی و بین المللی برخوردار است. و با برتری قاطعی که نسبت به ارمنستان دارد چنانچه دخالتهای ظالمانه خارجی مانع نباشد در زمان بسیار کوتاهی اراضی اشغالی خود را آزاد خواهد کرد.
 داشتن نقاط قوتی مانند:
– اراده و پشتوانه ملی و به تبع انگیزه ارتش برای جنگیدن با این استدلال که در جبهه حق هستند و از ارزشهای ملی خود دفاع میکنند.
– وجود چهار قطعنامه سازمان ملل مبنی بر تعلق قاراباغ به آذربایجان
– مسلح بودن به تجهیزات نظامی پیشرفته
– مبارزه جوانمردانه و رعایت اصول انسانی با اجتناب از حمله به مناطق مسکونی و   تحویل دادن اجساد کشته شدگان دشمن(با گذشت بیش از سی سال از دفاع مقدس هنوز هزاران مفقودالاثر داریم و هر از گاهی تشییع شهید تفحص شده)
– بکار گیری منطق صحیح در عرصه بین المللی و تاکید مکرر آقای علی اف بر اینکه جنگ طلب نبوده، به خاک ارمنستان طمعی ندارند و فقط در پی بازپس گیری اراضی اشغالی خود هستند. با ارامنه دشمنی ندارند و پس از آزادی قاراباغ، مردم ارمنی و مسلمان این منطقه در امنیت و آرامش کنار هم زندگی خواهند داشت.
–  دیپلماسی درست و استقبال از هرگونه مذاکره و میانجیگری و استفاده از آن بعنوان فرصت برای احقاق حق خویش.
– برخورداری از حمایت معنوی مردم کشورهای منطقه بخصوص ایران و ترکیه.( بطوریکه پیروزیهای آذربایجان را مردم در این دو کشور به یکدیگر تبریک میگویند.)
– و نهایتا” درایت و بکار گیری تدابیر شایسته و استفاده مناسب از شرایط و امکانات
از امتیازات آذربایجان میباشد.
در مقابل :
ارمنستان بعنوان متجاوز که خاطرات جنایات آنان در زمان اشغالگری هر انسان سالم و آزاده را می آزارد حتی نمی تواند ادعای مالکیت بر اراضی اشغالی را بنماید و از منطق موجهی در عرصه بین المللی برخوردار نمی باشد. نه وضع اقتصادی مناسبی دارد و نه نیروی نظامی با انگیزه و مجهز و نه از پشتوانه معنوی برخوردار است.
پس قادر به مقابله مستقیم با جمهوری آذربایجان نمی باشد و سعی در کشاندن قدرتهای خارجی حامی خود به جنگ را دارد اما بهانه ای برای درگیری مستقیم حامیانش در جنگ وجود ندارد، به جنایت جنگی و گلوله باران مناطق مسکونی مبادرت کرده و دست به دامن قدرتهای جهانی و منطقه ای که خود را مقید به ارزشهای انسانی نمیدانند میشود تا با برقراری آتش بس مانع پیشروی آذربایجان شوند.
بنابراین با وضع فعلی آزادی قاراباغ قریب الوقوع است و چنانچه آقای علی اف اظهار داشته این کشور برای دفاع از حقوق خود به کمکهای خارجی نیاز ندارد و کافیست دیگران بیطرفی خود را حفظ کنند. (این جمله ایشان بیش از هر کسی برای مردم ایران قابل درک است چرا که در جنگ هشت ساله همه قدرتهای شرقی و غربی ظالمانه از صدام حمایت کردند. )
و واقعا” تنها تهدید و مانع در مقابل مطالبات بحق آذربایجان دخالت غیرانسانی قدرتهای خارجی در حمایت از غاصبان ظالم است که جای نگرانی جدی دارد. و این وظیفه همه حق طلبان بخصوص مسلمانان است مانع چنین تهدیدی باشند.
لازم است کشورهای اسلامی اگر از ارزشهای اسلام و مسلمانان دفاع نمیکنند حداقل در قالب کشورهای غیرمتعهد از موضع حق طلبی و دفاع از ارزشهای انسانی متحد شوند و مانع دخالتهای قدرتهای ریاکار و ظالم بشوند.
البته اگر سران کشورهای اسلامی در تعهدات اسلامی و انسانی صادق بوده و تعقل نمایند تصمیم گیری در مورد حقوق ملت مسلمان و مظلوم آذربایجان را به کسانی مثل مکرون -که اهانت به پیامبر نزدیک به دو میلیارد مسلمان را حق آزادی بیان میداند اما یک جمله یک مسلمان،(آقای اردوغان:” مکرون به روانپزشک نیاز دارد”) را برنتافته و به تهدید ترکیه می پردازد- وا نمی گذارند. بلکه آن را به فرصتی برای اتحاد در میان خویش مبدل نموده و با پرهیز از رقابتهای ناسالم -که در واقع رقابتهای نیابتی قدرتهای جهانی است- در فضای امن و آرام به توسعه در کشورهای خود می پردازند.
در هر حال جنگ تمام خواهد شد اما مواضع و رفتارها در اذهان ملتها و تاریخ خواهد ماند.
بیلسینلر کی آدام گئدر آد قالار
یاخشی پیس دن آغزدا بیر دادقالار
  ۹۹/۸/۶  ناصر نصیری

برچسب‌ها:, , , ,

نظرات بسته شده است.