تاريخ انتشار :شنبه 1 آگوست 2020.::. ساعت : 2:54 ب.ظ
فاقدديدگاه

برداشت بیش از ۳۴۰ هزار تن ذرت سیلویی در شهرستان پارس آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زارعی جاری ۷ هزار و ۶۵۶ هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت ذرت سیلویی رفته است که از این میزان ۳ هزار و ۷۳۵ هکتار آن کشت اول و ۳ هزار و ۹۲۱ هکتار به صورت کشت دوم می‌باشد.

او بیان کرد: برای کشت ذرت سیلویی طی امسال حدود ۲۶۸ تن بذور مناسب بین کشاورزان ذرت کار این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: امسال ارقام دیررس ۷۰۴، ۷۰۶ و میان رس ۶۴۷ در مزارع کشاورزی این شهرستان کشت شده و برداشت به صورت مکانیزه با دستگاه چاپر انجام می‌شود.

نظیفی بیان کرد: ذرت سیلویی یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی در این شهرستان بوده که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او همچنین گفت: میزان اراضی زیر کشت این محصول امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: این محصول در شهرستان پارس آباد تنها به صورت آبی کشت می‌شود و وجود کارخانجات خوراک دام و طیور در این منطقه و سودآوری خوب از جمله عوامل انگیزه بیشتر کشاورزان برای کشت آن است.

نظیفی گفت: تولید ذرت کشاورزان پارس آبادی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به دیگر شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

او ادامه داد: امسال ذرت سیلویی، از نظر سطح زیر کشت، ۵۲ درصد و از نظر تولید در واحد سطح، ۵۰ درصد نسبت به پارسال رشد خواهد داشت.

پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل، با تولید بیش از ۵۳ نوع محصول زراعی، یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شود.

نظرات بسته شده است.