تاريخ انتشار :یکشنبه 19 جولای 2020.::. ساعت : 7:33 ب.ظ
فاقدديدگاه

سخنگوی وزارت خارجه: بازگشایی گمرک آزادلو پیگیری می‌شود

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید عباس موسوی عصر امروز در بازدید از ساختمان گمرک آزادلو در شهرستان گرمی اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل برای افزایش مراودات و همکاری‌ها با کشور جمهوری آذربایجان بسیار مهم است.

وی از انجام پیگیری‌های لازم برای بازگشایی گمرک آزادلو خبر داد و افزود: بازگشایی پنجمین گذر مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان و گمرک آزادلو شهرستان گرمی مغان پیگیری و در این خصوص برنامه ریزی می‌شود.

موسوی با تاکید بر قدمت بالای گمرک آزادلوی گرمی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود گمرک آزادلو که به عنوان گذرگاه مرزی شهرستان گرمی مغان شناخته می‌شود از قدمت بسیار بالای تاریخی برخوردار است.

۵٫۷ میلیون تن کالا به ارزش ۱٫۱ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شدگمرک موبایلی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شودبازدید سخنگوی وزارت ‌خارجه ‌از نقطه صفر مرزی ایران در ‌پارس‌آباد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توسعه منطقه گرمی بیان کرد: با راه‌اندازی این گذرگاه مرزی در منطقه گرمی می‌توانیم شاهد توسعه و محرومیت زدایی در سطح شهرستان گرمی باشیم که در رشد اقتصادی کشور نیز نقش ویژه‌ای ایفا خواهد کرد.

وی بهره‌برداری از ظرفیت‌های مرزی کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های مرزی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی گمرک این شهرستان را به صورت جدی در اولویت قرار خواهیم داد.

نظرات بسته شده است.