تاريخ انتشار :یکشنبه 19 جولای 2020.::. ساعت : 7:34 ب.ظ
فاقدديدگاه

سخنگوی وزارت خارجه: صادرات محصولات کشاورزی به جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، سید عباس موسوی بعد از ظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی تازه کند پارس‌آباد اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید نیازمند جهش صادرات هستیم و باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان در این خصوص استفاده شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های منطقه مغان افزود: منطقه مغان ظرفیت‌ها و امکانات ویژه‌ای وارد که در نوع خود پتانسیل قابل توجهی داشته و در شرایط بحرانی میتواند جوابگوی نه تنها استان بلکه کل کشور باشد.

موسوی از افزایش صادرات محصولات کشاورزی به جمهوری آذربایجان خبر داد و تصریح کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص صادرات تولیدات محصولات کشاورزی منطقه مغان به کشور جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص ادامه داد: به عنوان رایزن سیاسی میان دو کشور تلاش خواهم کرد از پتانسیل استان اردبیل به عنوان پایلوت صادرات محصولات کشاورزی به جمهوری آذربایجان و منطقه اوراسیا استفاده کنیم.

وی منطقه مغان قطب کشاورزی کشور دانست و بیان کرد: با وجود اینکه در شرایط تحریم قرار داریم اعتقاد دارم استان اردبیل به تنهایی می‌تواند بار بزرگی را از دوش کشورمان در زمینه صنعت و صادرات تولیدات  محصولات کشاورزی بردارد.

نظرات بسته شده است.