تاريخ انتشار :شنبه 20 ژوئن 2020.::. ساعت : 10:07 ب.ظ
فاقدديدگاه

گردشگری زمینه خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی را فراهم می‌آورد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  عباس جهانگیرزاده، نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌ به طور قطع یکی از موضوعات مورد پیگیری در مجلس شورای اسلامی توسعه گردشگری خواهد بود و در این راستا مذاکرات اولیه را با دیگر نمایندگان انجام شده است.

او افزود: دریاچه شهرک شهید غفاری از ظرفیت‌های مهم گردشگری در شهرستان پارس‌آباد بشمار می‌رود که برای تبدیل این دریاچه به منطقه گردشگری در شمال استان باید تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

جهانگیرزاده با اشاره به ظرفیت‌های ویژه گردشگری شمال استان از جمله گردشگری کشاورزی، عشایری و بوم‌گردی گفت:‌ وجود دریاچه شهید غفاری شهرک کشاورزی پارس‌آباد که سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران است نیازمند توجه خاص به ویژه در حوزه تامین زیرساخت‌هاست.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: وجود مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و مولفه‌هایی از جمله ارزانی سفر به کشور و ظرفیت بالای توسعه گردشگری سلامت از جمله قابلیت‌های توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

جهانگیرزاده با اشاره به اقدام ارزنده اداره کل میراث فرهنگی استان در تبدیل استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری عشایری گفت:‌ در این زمینه نیز رایزنی‌ها برای تبدیل جشنواره عشایری اردبیل از استانی به صورت بین‌المللی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توسعه گردشگری در شمال استان بویژه در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با توجه به ظرفیت‌هایی که در این مناطق وجود دارد یکی از برنامه‌های مهم در استان به شمار می‌رود که در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

نادر فلاحی در مورد اقدامات و برنامه‌ها در شمال استان اردبیل افزود:‌ تامین زیرساخت‌های  سایت گردشگری گوللی بولاغ در بیله‌سوار با هدف تبدیل به اولین سایت بین‌المللی گردشگری هیجانی در استان، تکمیل ساختمان صنایع دستی در پارس‌آباد، تبدیل سایت تاریخی اولتان به سایت ملی و راه‌اندازی اداره شهرستان پارس‌آباد از جمله برنامه‌های سال ۹۹ اداره کل در شمال استان است.

نظرات بسته شده است.