تاريخ انتشار :چهارشنبه 27 می 2020.::. ساعت : 5:08 ب.ظ
فاقدديدگاه

کاوش باستان شناسی در تپه نادری اصلاندوز آغاز می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریده سرودی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز‌های آینده شاهد آغاز عملیات کاوش باستان‌شناسی در تپه نادری اصلاندوز خواهیم بود.

او با اشاره به اهمیت کاوش در منطقه افزود: تپه نادری از آثار باستانی و تاریخی مهم اصلاندوز به شمار می‌رود که در تاریخ یک فروردین سال ۱۳۴۷ با شماره ثبتی ۷۹۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه قدمت این تپه تاریخی تا هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد تخمین زده شده است، تصریح کرد: تپه نادری به دلیل اهمیت و موقعیت استراتژیکی و نظامی یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی در شهرستان به شمار می‌رود که با کاوش در منطقه تحقیقات و بررسی‌های بیشتر در این زمینه انجام می‌شود.

سرودی از مستندسازی آثار طبیعی و ناملموس در شهرستان خبر داد و افزود: تا مردادماه امسال لیست این آثار تهیه و برای مستندسازی آماده می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به برخی آثار شهرستان که برای مستندسازی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در کنار آثار طبیعی، از جمله آثار ناملموس مراسم و بازی‌های بومی محلی منطقه نظیر قیش گوتدی، چیلینگ آغاج، گلین چیخدی و نیز برخی غذا‌های محلی است.

نظرات بسته شده است.