تاريخ انتشار :جمعه 22 می 2020.::. ساعت : 2:08 ق.ظ
فاقدديدگاه

قلعه تاریخی اولتان پارس آباد ثبت ملی می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد ساماندهی قلعه تاریخی اولتان گفت: پس از ۴۰ سال حریم قلعه اولتان با ابلاغ وزیر به استاندار اردبیل ثبت شد که در حفاظت و صیانت آن نقش مهمی دارد و با اقدامات اساسی این محوطه به عنوان پایگاه ملی ثبت خواهد شد تا امکان دریافت اعتبار ملی برای ساماندهی این بنا فراهم آید.

او با بیان اینکه با ثبت این قلعه تاریخی به عنوان پایگاه ملی، امکان توسعه و احیای آن سرعت خواهد گرفت افزود: امکان توسعه گردشگری در هرمنطقه بستگی به تعامل و همکاری تمامی مسئولین و ایجاد باور اقتصادی به گردشگری دارد که مردم باید به این باور برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: ما در سال ۹۹ و در راستای نامگذاری سال برنامه‌ریزی اساسی انجام داده‌ایم تا زمینه برای جهش تولید در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم آید.

فلاحی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: در سال گذشته ثبت بین‌المللی نشان جغرافیایی ورنی مغان انجام شده است که این اقدامی مهم در راستای معرفی این دست‌بافته در سطح جهانی است.

او تصریح کرد: برای سال جدید برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های مختلف کاری اداره کل در شهرستان پارس‌آباد با همراهی فرماندار انجام گرفته و برخی از پروژه‌ها را تا پایان سال به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: از جمله پرو‌ژه‌هایی که برای افتتاح در نظر گرفته شده ساختمان صنایع دستی، توسعه صنایع دستی در روستاها، برگزاری جشنواره‌های گردشگری و صنایع دستی است که برای تحقق اهداف تعیین‌شده نیازمند حمایت‌های معنوی امام جمعه هستیم.

نظرات بسته شده است.