تاريخ انتشار :شنبه 9 می 2020.::. ساعت : 12:21 ق.ظ
فاقدديدگاه

امدادرسانی به ۱۸۹ هزار نفر حادثه دیده در اردبیل/ غربالگری ۱۷۸ هزار نفر برای پیشگیری از کرونا

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال ۹۸ گفت: این افراد در ۵۶۱ فقره حادثه دچار حادثه دیدگی شده بودند.

او افزود: در این حوادث هزار و ۲ نفر مصدوم شده بودند که از این تعداد ۸۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۶۸ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در این حوادث ۵ هزار و ۱۰ نفر نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۹۳ تیم عملیاتی و با به کارگیری هزار و ۲۰۶ دستگاه/روز خودروی امدادی و بالگرد امدادی به هموطنان امدادرسانی شده است.

معبودی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶ دوره آموزشی تخصصی توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزار شده است، تصریح کرد: در این دوره‌ها ۸۴۶ نفر فراگیر حضور یافته اند که ۴۷۹ نفر از آن‌ها برادر و بقیه خواهر بوده اند.

او با بیان اینکه در حوزه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری ۷۱۸ دوره آموزشی طی سال گذشته انجام شده که ۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر در این دوره‌ها حضور داشته اند، تشریح کرد: این افراد در ۱۹۵ دوره کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته حضوری، ۱۵ دوره کمک‌های اولیه ۱۵ ساعته نیمه حضوری، ۱۱۹ دوره آموزشی حضوری آمادگی در برابر مخاطرات، ۶۲ دوره آموزشی پایه داوطلبی ۴۰ ساعته، ۲۲۹ برنامه آگاه سازی و اطلاع رسانی آموزش همگانی، ۶۴ دوره آموزش همگانی در مناسبت‌های مذهبی و خاص، ۹ دوره آموزش عمومی امداد، ۷ دوره آموزش عمومی نجات، ۳ دوره تخصصی حوادث جاده ای، ۲ دوره تخصصی مراقبت‌های پیش بیمارستانی و ۸ دوره ضمن خدمت مجازی ویژه کارکنان این جمعیت حضور داشته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به عملکرد معاونت امور داوطلبان افزود: بهره برداری ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر از طرح فرشتگان رحمت، ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از طرح همای رحمت و مشارکت در اجرای طرح نذر آب ۲ در خراسان جنوبی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال گذشته بوده است.

معبودی گفت: این معاونت در جمع آوری کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان ناشی از سیل کشور نیز پیشتاز بود و مبلغ حدود ۲۰ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال جمع آوری کرد که حدودا ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال آن به صورت نقدی و کمک‌های غیرنقدی به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال جمع آوری شد.

او افزود: ۳ هزار و ۵۲۰ نفر از سفره‌های مهربانی، ۳۵۳ نفر از طرح ارمغان مهر، ۵۰۳ نفر از طرح یلدانه بهره‌مند شده و ۵ هزار و ۶۲۳ نفر داوطلب در برنامه‌ها مشارکت کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خصوص عملکرد معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی اظهار کرد: هزار و ۳۸۰ نفر از حجاج استان توسط این جمعیت خدمات واکسیناسیون اعم از هپاتیت، آنفولانزا، مننژیت و ۳۴۸ نفر در مراکز درمانی این جمعیت خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند.

معبودی گفت: راه اندازی مرکز دندانپزشکی، کار درمانی و گفتار درمانی نیز از جمله عملکرد این معاونت می‌باشد.

او با اشاره به عملکرد معاونت امور جوانان ادامه داد: در سال جاری ۶۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان به اردو‌های نشاط و امید کشوری، ۲۰ نفر به اردو‌های استانی و ۳۰ نفر هم به اردوی شهرستانی اعزام شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اظهار کرد: برگزاری اردو‌های شهرستانی، استانی و کشوری برای اعضاء، برگزاری برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر از جمله تشکیل زنجیره انسانی در مانور نه به اعتیاد، ثبت اعضاء در سامانه ساجد، برگزاری کاروان‌های نیکوکاری در روستا‌های محروم، برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌ها مثل هفته جوان، هفته هلال احمر، دهه کرامت، دهه فجر و غیره، برگزاری کارگاه آموزشی بومینو پلاس (راه اندازی کسب و کار)، اعزام ۲ نفر از اعضای جوان به عتبات عالیات، برگزاری دوره کارآفرین ویژه اعضاء توسط مدیران شتاب دهنده و اجرای طرح دست‌های مهربان (جمع آوری اسباب بازی کودکان و توزیع به کودکان نیازمند) از دیگر اقدامات این جمعیت در سال گذشته بوده است.

معبودی در خصوص عملکرد عمرانی افزود: اجرای بخشی از تعمیرات ابنیه پایگاه امداد جاده‌ای سربند پارس آباد به متراژ ۱۲۱ متر طول با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اجرای بخشی از حصار کشی بتنی پایگاه امداد جاده‌ای برّان پارس آباد به متراژ ۲۰۷ متر طول با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد، عملیات تکمیل پروژه ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری الماس خلخال با زیربنای ۷۱۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اجرای بخشی از عملیات محوطه سازی ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای سرعین با زیرینای ۲۵۸ متر مربع، تکمیل روشنایی پیرامون پایگاه امداد جاده‌ای کوثر، تکمیل ساختمان امدادی آموزشی هلال احمر گرمی در زمینی به مساحت ۴۸۲۹ مترمربع با زیربنای ۶۲۱ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد، برگزاری مناقصه و اعلام برنده دو پرژه مهم عمرانی زمین شریعتی در ۱۰ طبقه و پروژه عمرانی، تجاری و فرهنگی شهرستان گرمی با زیربنای ۲۵۶۰ مترمربع در زمینی به متراژ ۹۵۰۰ مترمربع از جمله اقدامات عمرانی جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته بوده است.

غربالگری ۱۷۸ هزار نفر برای پیشگیری از کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه این جمعیت در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هم اقدامات موثری انجام داده است، تصریح کرد: غربالگری ۱۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر در پایگاه بازرسی سلامت در محور‌های مواصلاتی استان، ارجاع ۸۵۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی، جمع آوری ۱۰۱ میلیون ریالی کمک‌های نقدی جهت تامین نیازمندی‌های هموطنان متاثر از ویروس کرونا، فراخوان جذب داوطلب و اعلام آمادگی ۲۰۰ نفر برای مقابله با ویروس کرونا و توزیع ۹ هزار و ۳۲۶ بسته بهداشتی از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود که نشان می‌دهد قرمز و سفید پوشان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این زمینه عزم خود را جزم کرده اند.

معبودی اضافه کرد: همکاری در راه اندازی نقاهتگاه‌های اردبیل، پارس آباد و گرمی، به کارگیری ۲۰ نفر/روز نیروی انسانی در نقاهتگاه ها، توزیع اقلام بهداشتی در بین مردم محلات محروم و مناطق کم برخوردار روستایی، اجرای طرح حمایت از بیماران خاص جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اجرای طرح حمایت مالی از بیماران نیازمند مبتلا به ویروس کرونا و ارائه خدمات بهداشتی از دیگر اقدامات این جمعیت در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

او با اشاره به توزیع ۲۶ هزار و ۶۰۵ بروشور آموزشی افزود: برگزاری دو دوره آموزشی مجازی در مورد کرونا برای ۱۸۹ نفر، مکاتبات با ادارات و نهاد‌های عمومی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با ویروس کرونا و آموزش ۶ هزار و ۳۲۵ نفر از اقشار مختلف مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا از اقدامات دیگر این جمعیت در بحث ویروس کرونا بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: تولید دو برنامه آموزشی و پخش از شبکه استانی سبلان در قالب برنامه TV و آموزشی هلال سبلان، تولید و انتشار ۶۷ مورد اینفوگرافیک، انعکاس ۱۹۷ مطلب آموزشی در شبکه‌های اجتماعی، انتشار ۳۷ مورد فیلم آموزشی در شبکه‌های اجتماعی، فراخوان جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و کپسول اکسیژن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از اقدامات حوزه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خصوص ویروس کرونا می‌باشد.

معبودی با اشاره به عملکرد فعالیت‌های فرهنگی در بخش کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی که به موجب آن ۴۰۹ اثر نقاشی، ۲۰ اثر ماکت، ۲۲ مورد اوریگامی، ۱۴۹ مورد پوستر، ۱۸ مورد شعرخوانی، ۱۲ مورد تهیه کلیپ، ۵۴ مورد طرح ایده، ۱۰ مورد سرگرمی و تفریحات ورزشی و در مجموع ۶۹۴ مورد آثار دریافت شده بود.

جمعیت هلال احمر آماده برگزاری انتخابات است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر افزود: این انتخابات در استان اردبیل نیز همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۳ خرداد ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

معبودی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل زمینه‌های لازم را برای برگزاری پرشور و پرشکوه این انتخابات را فراهم کرده است.

او گفت: تعداد ۷ هزار ۶۳۴ نفر از داوطلبان این جمعیت شرایط حضور در این انتخابات را دارند و می‌توانند از بین نامزد‌های ثبت نام شده افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نظرات بسته شده است.