تاريخ انتشار :شنبه 9 می 2020.::. ساعت : 12:20 ق.ظ
فاقدديدگاه

آغاز برداشت سیر در سطح بیش از هزار هکتار در پارس آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع شده که بعلت دارا بودن منابع آبی و خاکی حاصلخیز، یکی از مستعد‌ترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می‌شود که در راستای عملیاتی نمودن تغییر الگوی کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح ۱۰۲۴ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار تن محصول بسیار با کیفیت سیر برداشت شود تصریح کرد: سطح زیرکشت این محصول در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بود و امسال با تغییر و رعایت الگوی کشت کشاورزان در سطح نزدیک هزار و ۸۰۰ هکتار تقلیل یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: در شهرستان پارس آباد از هر هکتار به روش سنتی ۳۰ تن سیر برداشت می‌شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود امکان برداشت ۴۰ تن نیز وجود دارد.

نظیفی افزود: برداشت سیر در شهرستان پارس آباد باعث اشتغالزایی فصلی شده و حتی کارگرانی از سایر استان‌ها برای برداشت این محصول به منطقه آمده اند.

او اظهار داشت: کشت سیر در هر هکتار در منطقه برای حدود ۱۰۰ نفر در روز ایجاد اشتغال دارد و نقش عظیمی در رونق تولید و اشتغالزایی و جهش تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: از اقدامات انجام گرفته در خصوص محصول سیر، در کاشت محصول سیر کشاورزان شیوه‌های اصولی کاشت این محصول را رعایت کردند و مبارزه شیمیایی برای علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ انجام شده و کنترل بیماری با سمپاشی به موقع با قارچ کش‌های مناسب انجام گرفته است.

نظیفی همچنین از توزیع کود مورد نیاز محصول سیر برای هر هکتار به میزان ۲۰۰ کیلوگرم اوره و ۱۰۰ کیلوگرم فسفات به کشاورزان منطقه خبر داد و افزود: برداشت این محصول نیز از اردیبهشت آغاز تا نیمه خرداد ادامه دارد و در حال حاضر عملیات برداشت سیر از ۱۰ اردیبهشت شروع شده است.

نظرات بسته شده است.