تاريخ انتشار :چهارشنبه 29 آوریل 2020.::. ساعت : 11:50 ق.ظ
فاقدديدگاه

برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی با محوریت ورنی در پارس آباد

به گزارش شهریمیز فریده سرودی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد گفت: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی یکی از مهمترین اولویت‌ها در شهرستان به شمار می‌رود که در این زمینه در سال گذشته اقدام شده است.

او با اشاره به معرفی ۴۲۸ نفر برای دریافت تسهیلات در این حوزه در سال گذشته گفت: از این تعداد برای ۲۱ نفر تسهیلات ارائه شده است و تلاش و جدیت بر معرفی و دریافت تسهیلات برای تعداد بیشتری از معرفی‌شدگان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به برنامه‌های این اداره در حوزه صنایع دستی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و هنر‌های سنتی ورنی و بافته‌های داری و توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی از برنامه‌های امسال به شمار می‌رود.

سرودی از برنامه‌ریزی برای مشارکت این اداره در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع دستی در سال ۹۹ خبر داد و افزود: به منظور ایجاد رونق در صنایع دستی شهرستان، معرفی قابلیت‌های این صنایع از برنامه‌های امسال است.

او کمک و حمایت از تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع دستی، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی باز زنده‌سازی رشته‌های صنایع دستی و مستندنگاری، مطالعات و پژوهش در رشته‌های صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: تجهیز کارگاه‌های مرکز آموزش صنایع دستی و احداث نمایشگاه دائمی و مرکز تولید و عرضه و نمایش صنایع دستی نیز از دیگر اولویت‌هایی است که به دنبال دستیابی به آن هستیم.

نظرات بسته شده است.