تاريخ انتشار :دوشنبه 30 مارس 2020.::. ساعت : 11:35 ب.ظ
فاقدديدگاه

آخرین اخبار کرونا در آذربایجان شرقی|‌ سازماندهی۴۷۰ گروه جهادی ‌/جلوگیری از ادامه سفر ۳۵ هزار خودرو ‌

به گزارش شهریمیز  تبریز، کووید ۱۹ چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته اند، شلوغی بازارها و خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

تداوم تولید و عرضه مواد ضدعفونی‌کننده در منطقه آزاد ارس

محسن نریمان  اظهار داشت: شرکت‌های فعال در منطقه آزاد ارس از تمامی ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند و تعدادی از شرکت‌های تولیدی ارس با هدف تأمین بخشی از نیاز کشور ضمن تغییر خطوط خود  تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده آغاز کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر تداوم تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح در شرکت ماداولدوز اظهار کرد: این شرکت روزانه ۱۰۰ هزار عدد اسپری و محلول ضدعفونی کننده تولید می‌کند که با حمایت و تأمین الکل مورد نیاز می‌تواند میزان تولید خود را تا دو برابر افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از شرکت پاناچوب با اشاره به تولید الکل ۹۶ درصد در این واحد گفت: در صورت کمک به تأمین مواد اولیه و اخذ مجوزهای لازم این شرکت توان تأمین اتانول مورد نیاز شرکت‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده سطح منطقه را دارد.

پرواز فوق العاده از استانبول به تبریز برای بازگرداندن مسافران ایرانی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از انجام پرواز فوق العاده از استانبول به تبریز برای بازگرداندن مسافران ایرانی خبر داد.

 رامین آذری اظهار داشت: طبق توافقات انجام گرفته، پرواز شماره ۴۸۱۶ شرکت هواپیمایی «معراج» روز پنجشنبه، ۱۴ فروردین ۹۹، در ساعت ۱۴:۱۵ (به وقت ایران) هموطنان عزیز را از استانبول به مقصد تبریز باز خواهد گرداند.

تولید ماسک و لباس بیمارستانی در سازمان جهاد دانشگاهی استان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از تولید ماسک و لباس بیمارستانی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز با همکاری بسیج دانشجویی استان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.

جعفر محسنی اظهار داشت: با تهیه مواد اولیه از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه دوخت ماسک مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشجویان این مرکز و جمعی از دانشجویان بسیجی استان از شنبه نهم فروردین ماه راه اندازی شده است.

وی افزود: در مراحل بعدی نیز دوخت لباس و ملحفه‌های بیمارستانی را با همکاری دانشجویان ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در پایان از تولید روزانه ۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه خبر داد و گفت: با افزایش تعداد نیرو و تکمیل کادر متخصص در زمینه دوخت، بر میزان ماسک‌ها افزوده خواهد شد و اقداماتمان تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

تعداد کرونایی های عجب‌شیر به ۲۰ نفر رسید

حمید حیدرپور رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب‌شیر اظهار داشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۲۰ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ نفر مرخص، سه نفر بستری و سه نفر فوت شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب‌شیر با بیان اینکه ۶ نقطه شهرستان در این مدت مورد کنترل و غربالگری صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اگر فردی با علائم مشکوک به کرونا به شهرستان ورود کند ۱۴ روز باید در قرنطینه قرار گیرد.

حیدرپور با تاکید بر این‌که باید کرونا را جدی گرفت، گفت: باید از هرگونه تجمع، رفت‌وآمد و دید و بازدید پرهیز کنیم تا این بیماری را تحت کنترل درآوریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب‌شیر در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است و ممکن است این آمار تا دو سه هفته آینده هم بیشتر شود از مردم می‌خواهیم که کرونا را جدی گرفته و مسائل بهداشتی را رعایت کرده و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

 سازماندهی۴۷۰ گروه جهادی بسیج تبریز برای مقابله با کرونا

سرهنگ پاسدار عبدالله شادی با بیان اینکه هم اکنون با تمام ظرفیت سپاه و بسیج بزرگ‌ترین عملیات رزمی، تبلیغی و درمانی در تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: از ۲۸ روز پیش تاکنون این عملیات بزرگ آغاز شده و به مثابه یک دفاع همه جانبه با تمام امکانات در مقابل حوادث و رویدادهای کرونایی از مردم به‌ عنوان سرمایه اصلی نظام اسلامی دفاع می‌کنیم.

فرمانده سپاه ویژه غدیر شهر تبریز افزود: در این عملیات تعداد ۷ هزار بسیجی پا به‌ کار با موتورهای ضدعفونی‌ کننده و پمپ‌های انفرادی در قالب ۴۷۰ گروه ۳ نفره و همچنین ۵  هزار غربالگر حضور مستمر دارند.

شادی اضافه کرد: بسیج تبریز با یگان‌های ترکیبی جنگ نوین لشکر عملیاتی سپاه عاشورا، تیپ مکانیزه امام زمان (عج)، پادگان الزهرا (س)، توپخانه و گروه موشکی ۶۰ رسالت، بهره مندی از ۱۰ دستگاه خودروی تخصصی درفش، روتست و ۹۱۱، تعداد ۳۱ موتورسیکلت سمپاش محلول ضدعفونی به همراه تعداد ۳۶ خودروی وانت که مخزن‌های هزار لیتری حمل می‌کنند، وارد کارزار مقابله با ویروس کرونا شده است.

فرمانده سپاه ویژه غدیر شهر تبریز با اشاره به اقدامات مراقبتی ویژه از بهبودیافتگان توسط سپاه تبریز، گفت: در این زمینه در حال آماده‌سازی نقاهتگاهی هستیم که بیماران بهبودیافته را به آنجا انتقال داده و تا بهبودی کامل مراقبت‌های ویژه را با استفاده از کادر درمانی انجام دهیم و سپس ترخیص کنیم.

جلوگیری از ادامه سفر ۳۵ هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی

علیار راستگو  اظهار داشت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دو روز پیش و به‌صورت شبان‌ روزی در ۸۳ نقطه استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: به ۳۵ هزار خودرو توسط پلیس تا صبح امروز، تذکر داده شده و با رانندگان متخلف و بی‌توجه به توصیه‌ها؛ متناسب با قوانین برخورد شده و علاوه‌بر جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، دستور توقیف خودروی آنها به‌مدت یک ماه صادر شده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵ هزار تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران احتمالی در استان، آماده است، متذکر شد: تا به امروز ۶۱۸ مورد بستری مبتلا به کرونا در استان داریم و بخش اعظمی از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان برای روزهای احتمالی بحرانی، آماده است.

 راستگو در ادامه از همکاری نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج برای مشارکت در طرح‌های مقابله با کرونا در استان قدردانی کرد و افزود: چهار بیمارستان نظامی در استان و یک نقاهتگاه جدیدالاحداث ارتش جمهوری اسلامی در تبریز به ظرفیت ۴۰۰ تخت نیز آماده پذیرش و مداوای بیماران احتمالی در صورت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

نظرات بسته شده است.