تاريخ انتشار :چهارشنبه 25 مارس 2020.::. ساعت : 1:53 ق.ظ
فاقدديدگاه

روند صعودی بیماری کرونا در استان اردبیل متوقف شده است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز ندایی شامگاه امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: استان اردبیل جزو استان‌های موفق در مبارزه با ویروس کرونا بوده و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در وضعیت ایده‌آل قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند صعودی بیماری کرونا در استان اردبیل متوقف شده است افزود: بیماری کرونا در استان اردبیل تا حدودی مهار شده و نبض این ویروس کنترل شده است.

ندایی با اشاره به وضعیت سایر کشورها در مبارزه با کرونا تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که تا پیش از این از توسعه و پیشرفت تکنولوژی دم می‌زدند اکنون در دام این ویروس خود ساخته گرفتار شده‌اند.

شهرستان پارس‌آباد در کنترل کرونا در استان اردبیل رتبه دوم را دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: تدابیر لازم برای کنترل این بیماری در صورت تشدید و همه گیر شدن اندیشیده شده است و از تجهیزات پزشکی و بیمارستانی گرفته تا کادر درمانی و بیمارستان صحرایی و دیگر خدمات پزشکی در شرایط ویژه پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: پس از بازدید و گزارشات لازم در مبارزه با ویروس کرونا، همچنین پیشگیری و درمان، شهرستان پارس‌آباد بعد از اردبیل در رتبه دوم قرار دارد و با توجه به آمار جمعیت در میزان غربالگری، پذیرش، بستری و درمان با قدرت عمل کرده است.

ندایی گفت: این شهرستان به دلیل تراکم جمعیت و ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خاص در شمال استان اردبیل، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه تدابیر لازم برای منع آمد و شد در استان اردبیل در نظر گرفته شده است ادامه داد: ورودی استان از سمت اصلاندوز، سراب و مشکین‌شهر مسدود شده و از طرف گیلان نیز با تدابیر شدید در حال کنترل است.

وی افزود: رایزنی‌های لازم با بانک مرکزی از طریق استانداری و وزارت کشور انجام شده است تا در خصوص چک‌های برگشتی اصناف و بازاریان که در خلاء بیماری و تعطیلی بازار ایجاد شده است تدابیری اتخاذ شود تا موجب گرفتاری کسبه نشود.

نظرات بسته شده است.