تاريخ انتشار :دوشنبه 16 مارس 2020.::. ساعت : 9:52 ب.ظ
فاقدديدگاه

تمام شهرهای استان اردبیل درگیر مبارزه با کرونا؛ وضعیت در بیشتر مناطق قرمز است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طبق گزارش‌های اعلام شده هم‌اکنون بیشتر شهرهای استان اردبیل همچون مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، اردبیل و خلخال به شدت درگیر مبارزه با ویروس کووید ۱۹ است. به‌طوری که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی در بیشتر شهرها وضعیت از حالت و روال عادی خارج شده و نزدیک به وضعیت بحرانی است.

به‌گفته معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل هم‌اکنون در سطح استان اردبیل تعداد ۱۵۴ نفر از هم‌استانی‌ها درگیر ویروس کووید ۱۹ بوده و نتایج آزمایش آنها طی روزهای گذشته مثبت اعلام شده است.

محمدرضا رضایی‌بنا با بیان اینکه خوشبختانه طی امروز مورد مثبتی نداشتیم، افزود: آزمایش‌هایی که برای صحت یا رد ابتلای افراد بستری شده به آزمایشگاه ویروس‌شناسی ارسال می‌شود طی امروز تماما منفی بوده است و امروز ۲۵ اسفند هیچ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم.

وی تصریح کرد: پراکندگی بیماران در سطح استان اردبیل بیشتر در شهرستان مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال  است که بنا به گزارش شهریمیز به نقل از ‌های واصله از مراکز سایر شهرها وضعیت شهرستان گرمی نیز رو به بحرانی است.

معاون درمان علوم پزشکی استان همچنین از مثبت بودن جواب آزمایش رئیس این دانشگاه خبر داده و از مردم خواست تا با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان استان ارگان‌ها امدادی و خدماتی را در راستای ارائه خدمات به نحو احسن به مردم همراهی کنند.

دور سفر به شهرهای اردبیل خط بکشید

به گفته مسعود امامی‌یگانه، فرماندار اردبیل وضعیت شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی در رابطه با شیوع ویروس کرونا امن نبوده و مسافران بومی یا غیربومی سفرهای خود به این شهرها را تا اطلاع بعدی به تعویق بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه‌ای که با فرمانداران شهرستان‌ها داشتیم تمامی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود مسافران یا عدم پذیرش مسافر در شهرهای مذکور انجام شده افزود: شهرستان اردبیل نیز به عنوان مرکز استان یکی از شهرهای در معرض خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا بوده که خوشبختانه هم‌اکنون دو ورودی مهم استان محور اردبیل-آستارا و اردبیل-سرچم از پذیرش مسافران و پلاک خودروهای غیربومی منع شده است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: تمامی نهادهای مربوطه در این راستا جهت ارائه خدمات بهتر به هم‌استانی‌ها بسیج شده‌اند که استقرار اکیپ‌های پایش سلامت در دو محور اردبیل از اهم فعالیت‌های پیشگیرانه و مراقبتی است.

امامی‌یگانه توزیع بسته‌های سلامت و ضدعفونی مداوم معابر و اماکن عمومی را از مهم‌ترین اقدامات در راستای تنظیف شهری دانست و گفت: کمک به مردم مناطق محروم و تجهیز این مناطق به محلول ضدعفونی‌کننده و سایر اقلام بهداشتی از ضروریات است.

اکیپ‌هایی که خالصانه قید خانه و آشیانه خود را زده‌اند

با شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل ارگان‌های دخیل در این زمینه با اعلام وضعیت بحران از همان روزهای اولیه دست به کار شده و تا به امروز همچنان پای کار هستند.

اکیپ‌های پاکبانی، شهرداری، کادرپزشکی و درمان، بسیج، سپاه، فرمانداری‌ها و … همه و همه دست به دست دادند تا با همکاری مردم در رأس کنترل این ویروس، با این موجود مرموز به سختی مبارزه کرده و نهایتا پیروز میدان باشند.

اما ناگفته نماند که این روزها هرچند ما با خیال راحت در خانه‌هامان و در کنار خانواده خود را قرنطینه کردیم، اما بیرون خانه خیلی‌ها قید آشیانه و خانواده خود را زده و همچنان با اراده در میدان مبارزه با ویروس کرونا مجاهدانه تلاش کرده و خم به ابرو نمی‌آورند.

کادر درمانی که علاوه بر کمترین امکانات و تجهیزات درمانی حتی جای کافی برای استراحت هم ندارند و روزها و هفته‌هاست که در حسرت دیدار خانواده خود به سر می‌برند، پاکبانانی که با به جان خریدن خطر انتقال ویروس به صورت روزانه و در چند نوبت مکرر نسبت به جمع‌آوری زباله‌های ما که هرکدام حامل ویروس می‌باشند، اقدام می‌کنند و نهایتا تمام کسانی که به نوبه خود در راستای مبارزه با کرونا پنهان نشده و در میدان عمل دست به کار شدند، همه و همه خالصانه کاری می‌کنند که شاید تا به امروز بیشتر مسئولان به عمر خود چنین کاری نکرده‌اند.

پس به خاطر حفظ هرچه بیشتر سلامتی این عزیزان هم که شده توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی گرفته و در خانه‌هامان بمانیم تا بلکه قدمی هرچند کوچک اما کارآمد در راستای حفظ سلامت عموم مردم شهر و سربلندی در این مبارزه برداشته باشیم.

 

نظرات بسته شده است.