تاريخ انتشار :شنبه 22 فوریه 2020.::. ساعت : 12:16 ب.ظ
فاقدديدگاه

نتایج انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل اعلام شد

بهروز ندایی رییس ستاد انتخابات استان اردبیل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار یارنا گفت: ر حوزه انتخابیه اردبیل،نیر ،نمین و سرعین از مجموع ۲۱۵هزار و ۹۶۱ رای ماخوذه ” علی نیکزاد” با  ۱۱۷ هزار ۶۱۲ رای ،” سید کاظم موسوی”  با ۵۹ هزار و ۵۱۶ رای و “صدیف بدری” با  ۵۳ هزار و ۷۰۸ رای  بعنوان نمایندگان این حوزه به مجلس راه یافتند.

وی اضافه کرد:در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان از مجموع ۱۱۰هزار و ۳۹۹ رای ماخوذه “عباس جهانگیرزاده” با ۲۴ هزار و ۷۷۲ رای بعنوان نماینده این حوزه انتخاب شد.

ندایی بیان کرد: در حوزه انتخابیه گرمی مغان از مجوع ۴۲ هزار و ۳۹۱رای “ولی اسماعیلی”  با ۲۴ هزارو ۱۶۹ رای ، در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر از مجموع ۷۲هزار و ۶۵۲رای  “محمود عباس‌زاده مشگینی” با ۳۲ هزار و ۲۵۴رای و در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر از مجموع ۴۸ هزار و ۹۵۰ رای “سید غنی نظری” با ۲۲ هزار و ۶۹۸حائز اکثریت آرا شدند.

وی افزود: در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان  واجد شرایط رای دادن بودند  که بیش از  ۵۰ درصد آنها رد انتخابات شرکت کردند.

۸۵ نامزد در پنج حوزه انتخاباتی شامل  ۱۱ زن و ۷۴ مرد  در صحنه رقابت حضور داشتند.

یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان  استقرار یافته بود که از این تعداد، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار بود.

۲۲ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی،  نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت می کردند.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین با سه نماینده ، پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده ، خلخال و کوثر با یک نماینده ، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده  است.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.