تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 9 ژانویه 2020.::. ساعت : 5:28 ب.ظ
فاقدديدگاه

استان اردبیل پایلوت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای کشور شد

کاظم عبادالله عموقین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در بخش جذب تسهیلات ویژه ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای رتبه اول کشوری را دارد.

وی بیان‌کرد: عملیات احداث سازه در شهرک گلخانه‌ای مغان در سطح ۲۰۰ هکتار با جذب سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت فنی و مالی شروع شده و تعهد احداث سازه در سطح ۴۰۰ هکتار در سال جاری که اقدامات مربوط به فرایند جذب سرمایه‌گذاران واجد شرایط انجام می‌شود.

او اظهارداشت: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر بصورت مستمر در این واحدها مشغول کار شده‌اند.

وی ادامه‌داد: تامین گاز به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت و اقدام جهت احداث ایستگاه TBS  شهرک گلخانه‌ای مغان با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل ظرفیت‌های استانی و پیگیری تامین ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین و اخذ موافقت اولیه انجام شده است.

وی افزود: اجرای عملیات شبکه داخلی و تامین گاز فازهای پنج گانه شهرک گلخانه‌ای مغان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار و عقد قرارداد با شرکت صلاحیت‌دار صورت گرفته است.

وی تشریح‌کرد: تخصیص آب به میزان ۱۲ لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد کوثر و ۱۰ لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای اسماعیل خان مالداشی و تامین آب پایدار مناطق مرزی از جمله شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰۰ هکتاری خداآفرین هم انجام شده است.

عموقین گفت: سرمایه‌گذاران شهرک‌های گلخانه‌ای استان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به میزان حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال آن جذب و مابقی در مرحله استعلام بانکی و عقد قرارداد می‌باشند ، معادل ۴۰ درصد جذب کل کشور را بخود اختصاص داده است.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.