تاريخ انتشار :چهارشنبه 1 ژانویه 2020.::. ساعت : 11:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری در مغان افتتاح شد

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس کشاورز بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ۱۶۰۰ هکتاری شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد مغان اظهار داشت: استان اردبیل در توسعه و گسترش شهرکهای گلخانه ای در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است و این نشانگر سعی و اهتمام تولید کنندگان و بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان است که زمینه های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و فراهم آوردن بسترمناسب کار آفرینی دائم و فعال را در استان بوجود آورده‌اند.

تولید دو آفت‌کش پرخطر کشاورزی متوقف شدسرپرست وزارت جهاد کشاورزی: قیمت گوجه فرنگی نه ‌گران است‌ نه ارزان / مصرف‌کننده رضایت نسبی دارد۸۷ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی همزمان با سفر رئیس‌ جمهور به اردبیل افتتاح می‌شود

وی افزود: در طی سالهای گذشته سطح گلخانه های کشور تنها رقم ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار را به خود اختصاص می داد و این در حالی است که امسال این میزان را به ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار رسانده‌ایم به عبارت دیگر تنها در طی یک سال توانسته ایم به میزان ۹۴۰ هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه کنیم که این امر بیانگر سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید در رونق این صنعت ارزشمند است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: میزان تولید محصولات گلخانه ای در طی سالهای گذشته تنها چهار هزار تا ۵ هزار تن بوده است در حالی که این میزان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

وی افزود: در حال حاضر محصولاتی که در اولویت انتقال به گلخانه و تولید آن قرار دارند محصولات گوجه فرنگی و خیار و فلفل را شامل می‌شود ولی با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام یافته است امیدواریم انواع محصولات جالیزی نیز در محیط گلخانه‌ای تولید شوند.

کشاورز تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا آن دسته از گیاهان دارویی که امکان عمل آوری آنها در فضای باز با مشکلاتی همراه است به محیط گلخانه‌ای منتقل شوند و محصولات گران‌قیمت با صرفه اقتصادی بالا همچون آناناس و پایا را نیز در دستور کار محصولات گلخانه‌ای داریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: مطالعات و کارهای تحقیقاتی مربوط به انتقال برخی ازمحصولات سردرختی همچون انگور و هلو و گلابی نیز به فضای گلخانه ای صورت گرفته است که امید واریم به زودی شاهد انتقال این درختان به فضای گلخانه ای باشیم.

وی گفت: کشور عزیزمان ایران اسلامی در حاضر در بخش کشاورزی با دو مشکل عمده آب و بیکاری روبه‌روست و همه مسئولین و دست اندرکاران تولید و بخصوص بهره برداران و تولید کنندگان باید دست در دست هم دهیم تا بامدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی  با حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید کنیم.

کشاورز اظهار کرد: باید از هدر رفت آب کشاورزی جلوگیری کنیم و رسالت دومی نیز که بر عهده داریم این است که با توسعه شهرکهای گلخانه‌ای زمینه‌های لازم را برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده و بیکار فراهم آوریم.

کشاورز افزود: همه مسئولان باید با نگاه تخصصی به توسعه شهرکهای گلخانه ای بستر رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم آورند زیرا هر هکتار گلخانه برای تعداد ۱۰ تا ۱۲ نفر شغل پایدار ایجاد می‌کند  و بستر مناسبی را برای صادرات انواع محصولات گلخانه ای فراهم می‌آورند.

نظرات بسته شده است.