تاريخ انتشار :جمعه 30 می 2014.::. ساعت : 11:56 ق.ظ
فاقدديدگاه

باکناره گیری میرولدازمعاونت سیاسی وزارت کشور/آیا وزارت کشور به سوی تعامل با حامیان دولت می رود؟

زمزمه های استعفای میرولد معاون سیاسی وزیر کشور سرانجام رنگ و بوی واقعیت گرفت و وزارت کشور «تغییر» معاون سیاسی این وزارت خانه را تایید کرد.
به گزارش نواندیش، از مدت ها پیش بحث ها درخصوص بروز اختلاف نظر میان میرولد که از چهره های میانه رو نزدیک به اصلاح طلبان بود با رحمانی فضلی وزیر کشور متمایل به اصولگرایان و استعفای معاون سیاسی وزارت کشور در محافل سیاسی مطرح گردید.
حتی روزنامه اعتماد نیز در خبری ادعای رایزنی یکی از مقامات عالی دولت یازدهم برای باقی ماندن میرولد در سمت خود را مطرح کرد.
اما در این میان امروز رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید براینکه معاون سیاسی این وزارتخانه نه استعفا داده و نه برکنار شده است، گفت: طبق یک توافقی قرار بود آقای میرولد در مقطعی معین و تا پایان انتخابات استانداران در وزارت کشور بمانند تا از تجارت و خدمات ایشان بهره مند شویم. او به مهر گفته است: آقای میرولد از زمانیکه به وزارت کشور آمدند قول همکاری تا یک مقطع معینی را دادند.
این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که عملکرد وزارت کشور به ویژه در انتخاب فرمانداران مورد انتقاد اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید است.
منتقدان می گویند وزارت کشور در انتصابات خود درصد قابل توجهی از فرمانداران دولت احمدی نژاد را ابقا یا در سمت فرمانداری شهرستان های دیگر و یا مسوولیتی دیگر، جابجا کرده است.
همچنین در بحث تشکل ها و احزاب نیز وزارت کشور مورد انتقاد حامیان دولت به دلیل تداوم رویکرد وزارت کشور دولت احمدی نژاد در قبال خانه احزاب ایران هستند. در حالی که اعضای شورای مرکزی این تشکل از فعالیت این خانه خبر می دهند، وزیر کشور «احیای خانه احزاب» را یکی از برنامه های خود عنوان کرده است. به همین دلیل به جای آن که شورای مرکزی خانه احزاب میدان دار تشکیل مجمع عمومی این تشکل شود، گروهی از چهره هایی که به تعبیر مشترک حسین کاشفی (رییس شورای مرکزی خان احزاب)  و نیز حسین کنعانی مقدم(از اصولگرایان عضو هیات رییسه این تشکل)،  در انتخابات گذشته خانه احزاب موفق به کسب رای نشده اند، با چراغ سبز وزارت کشور محور برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب شده اند.
حال با تایید رسمی خبر تغییر معاون سیاسی وزیر کشور، بحث ها درخصوص آینده تعامل این وزارت خانه با حامیان اصلی دولت یازدهم بالا گرفته و این سوال مطرح شده است که با توجه به انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی، این وزارتخانه چه سمت و سویی در تحولات سیاسی آتی ایفا خواهد کرد.

برچسب‌ها:, , , ,

نظرات بسته شده است.