تاريخ انتشار :دوشنبه 23 دسامبر 2019.::. ساعت : 11:29 ب.ظ
فاقدديدگاه

پارس‌آباد رتبه اول مهاجرت استان اردبیل را دارد

عدالت حاجی‌پور روز دوشنبه در بازدید از اداره ثبت احوال پارس‌آباد افزود: این شهرستان از لحاظ جمعیتی و نرخ رشد جمعیت همچنان بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی به ثبت‌نام بیش از ۸۰ هزار نفر از واجدین شرایط از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: حدود ۱۹ درصد افراد نیز تاکنون اقدامی برای اخذ کارت ملی هوشمند

نکرده‌اند.

حاجی‌پور اظهارداشت که با توجه به اعلام سازمان ثبت احوال کشور از طریق رسانه‌های رسمی و انقضای  اعتبار کارت‌های قدیمی ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری افراد باقیمانده الزامی است چرا که بعد از این دریافت هرگونه خدمات الکترونیکی در دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به آمار ازدواج و طلاق در ۹ ماه امسال در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: در این مدت هزار و ۱۷۶ مورد ازدواج، ۳۰۱ مورد طلاق و میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۳ سال بوده و میانگین سن طلاق در مردان ۳۴ سال و در زنان ۲۹ سال می‌باشد.

وی اظهارداشت: امسال تعداد ولادت هزار و ۹۴۸ نفر و تعداد وفات نیز ۴۸۶ نفر بوده و درصد فوت نسبت به ولادت ۲۵ درصد می‌باشد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سیر نزولی نشان می‌دهد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، حدود ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۱۷۷ هزار نفری این شهرستان بیکار هستند اما فرصت‌های اشتغال فراوانی نیز در آن دارد.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.