تاريخ انتشار :شنبه 14 دسامبر 2019.::. ساعت : 12:00 ق.ظ
فاقدديدگاه

پروژه ساماندهی رودخانه مرزی ارس به ۳۴ درصد رسید

عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه در بازه میله مرزی ۵۳.۱ به طول ۲.۲ کیلومتر شامل دایک خاکی با روکش سنگی و دیوار گابیونی است که با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی حفاظت از خاک در برابر فرسایش های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط آمادگی داریم تا در زمینه های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری دوجانبه برای ساماندهی و صیانت از رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های موجود در حریم و داخل شهرها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آب‌های معدنی  به گردشگران  باید اقدامات مناسبی بعمل آید.

جنگی لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و ادامه داد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری ها  اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.

وی  اقدامات انجام یافته توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در مورد مرمت، بازسازی و اصلاح شبکه‌های موجود در دشت مغان را کم نظیر خواند و گفت: مرمت و بازسازی و اصلاح شبکه های موجود باید بیش از گذشته بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی  تخصیص اعتبارات مناسب برای لایروبی و مرمت شبکه‌ها و رودخانه‌ها را یادآور شد و گفت:با اختصاص اعتبارات مناسب از طرف دولت و اصلاح شبکه ها می توان به حد کافی از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عمران و آبادانی منطقه مغان را منوط به اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش آب ذکر کرد و افزود: با اقدامات در دست انجام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مغان در سال‌های آینده  شاهد رونق و توسعه بخش کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.