تاريخ انتشار :یکشنبه 29 سپتامبر 2019.::. ساعت : 12:29 ق.ظ
فاقدديدگاه

زنگ خطر شیوع موادمخدر در پارس‌آباد مغان

به گزارش شهریمیز به نقل از روز شنبه ایرنا ، علی علایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر افزود: اعتیاد به عنوان یک معضل فراملی و بین‌المللی به یکی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی برای سست کردن پایه‌های کشور و تخریب وجهه جوانان تبدیل شده است.

وی تشریح کرد: دشمن قصد دارد از هر طریق و مسیری که در توان دارد به کشور ما ضربه وارد کند که یکی از این راه‌ها آلوده کردن نوجوانان و جوانان به اعتیاد و موادمخدر است.

او گفت: دولت در این زمینه اقدامات اساسی را پیاده‌سازی کرده که یکی از این اقدامات تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان اردبیل می‌باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه عید سال گذشته نیز ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای جمع‌آوری معتادان از شهرها تخصیص یافت ، حضور معتادان متجاهر در جامعه را یکی از راه‌های بدآموزی و مسائل ضد فرهنگی دانست که باید با آن مبارزه شود.

وی همچنین به طرح کنترل مصون‌سازی محیط پیرامون مراکز آموزشی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اشاره کرد و افزود: مدارس و مراکز دانشگاهی و آموزشی به عنوان یکی از جامعه هدف دشمنان می‌توانند تاثیر بسزایی در آلودگی نوجوانان و جوانان به مواد مخدر باشند که مصون‌سازی و صیانت از محیط آموزشی یکی از اهداف ما در این طرح است.

فرماندار پارس‌آباد گفت: آموزش و پرورش همچنین می‌تواند با استفاده از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی و بسیج کارکنان اقدام به شناسایی افراد در معرض آلودگی و یا توزیع‌کنندگان کرده و محیط آموزشی را از خطرات این افراد مصون بدارد.

پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است ، حدود ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۱۷۷ هزار نفری این شهرستان بیکار هستند.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.