تاريخ انتشار :شنبه 14 سپتامبر 2019.::. ساعت : 10:42 ب.ظ
فاقدديدگاه

پروژه آبرسانی به اراضی دشت فتحعلی مغان آماده افتتاح شد

معرفت آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با بهره برداری از این پروژه که برای اجرای آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده  ۷۵۰ خانوار عشایر از این اراضی بهره‌مند و ۶۰۰ نفر هم صاحب شغل می شوند.
وی با بیان اینکه امسال عملیات آبرسانی به قشلاق های عشایری در شهرستان پارس آباد مغان اجرا می شود افزود: ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی قشلاق احمدلو این شهرستان تخصیص یافته و امسال به بهره ‌برداری خواهد رسید.

وی با  اشاره به تامین ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب شرب به صورت سیار برای عشایر گفت: با صرف بیش از ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار ۳ دستگاه تانکر آبرسانی، ۳۰ دستگاه تانکر ۲۰۰۰ لیتری ، ۶۵۷ تن نهاده دامی و ۹۰۰ تن آرد برای عشایر این شهرستان تامین و عملیات مرمت سازی ۸۱ کیلومتر از راه‌های عشایری و پوشش آموزشی ۴۵ هزار نفر از عشایر پارس آباد اجرایی شد.

جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بوده که به نگهداری ۱.۵ میلیون رأس دام مشغول هستند. عشایر استان از ۴۵ طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و ۵۲۷ اوبا، ۵۲۷ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، هفت زیست بوم و ۵۱ سامانه زندگی می‌کنند.

در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل ۶.۵ درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل شش درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.