تاريخ انتشار :شنبه 14 سپتامبر 2019.::. ساعت : 10:52 ب.ظ
فاقدديدگاه

عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای پایاب سد خداآفرین آغاز می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست با مشاور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مغان در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور، طی تفاهم نامه‌ای قرار گرفته است.

او افزود: وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این شهرک‌ها بوده و تاکنون بیشترین اعتبار در استان اردبیل هزینه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه فرمانداری‌ها و مجموعه استانداری حامی اصلی سرمایه گذاران در استان اردبیل است گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری دغدغه اصلی دولت محلی است بطور یقین اهمیت ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال در این شهرک‌ها بر کسی پوشیده نیست.

ندایی افزود: استفاده از افراد بومی و کاربلد در توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در مغان می‌تواند از در شناسایی آسیب‌ها و موانع موجود کمک کند.

او بیان کرد: ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای به افراد واجدالشرایط واگذار شده است و از یک ماه آینده کاشت محصولات گلخانه‌ای در فاز اول این شهرک گلخانه‌ای آغاز می‌شود.

مشاور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و مجری طرح توسعه گلخانه‌های استان نیز در این جلسه گفت: ۶۰ درصد کل اعتبارات ملی در سال جاری به استان اردبیل اختصاص یافته است و برای کل کشور۴۰درصد در نظر گرفته شده است.

عبدالستار امیری با بیان اینکه در طول ۷ ماه پیشرفت مناسبی در اجرای طرح شهرک گلخانه‌ای مغان اتفاق افتاده است افزود: برای اجرای بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور بیش از ۵ هزار میلیارد تومان توسط سرمایه گذار هزینه می‌شود و میزان اشتغال در این طرح ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

او افزود: در صورت حمایت جدی منابع طبیعی و فرمانداری شهرستان‌های شمال استان و ایجاد فضای آرام مرحله کاشت در فاز اول از ماه آینده شروع می‌شود.

نظرات بسته شده است.