تاريخ انتشار :جمعه 30 آگوست 2019.::. ساعت : 11:48 ب.ظ
فاقدديدگاه

حقوق عشایر از اراضی کشت و صنعت مغان تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با جمعی از عشایر مغان که به مناسبت هفته دولت گفت: اعتقاد دولت به غیرت و شجاعت و صداقت عشایر و اعتماد عشایر به تلاش و کوشش دولت یک ارتباط مکمل و دوسویه است.

او با بیان اینکه در هر هفته یک بار موضوع احقاق حق عشایر را در تهران پیگیری می‌کنیم افزود:این قضیه در چند وزارتخانه بطور مشترک در جریان است و در سال جاری بطور قطع تعیین و تکلیف می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با واگذاری ۳هکتار از اراضی به عشایر گفت: پرونده این موضوع در کمیسیون مربوطه تصویب شده و برای صدور سند و تعیین تکلیف نهایی به جلسه هیئت دولت ارجاع می‌شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه ۱۶ هزار هکتار اراضی کشت و صنعت در بررسی‌های اخیر مشخص شده است افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد اقدامات خوبی انجام شده است و مرحله واگذاری ۱۶هزار هکتار در بین عشایر مغان که با مستندات در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

او اظهار کرد: هیچ حساسیتی مبنی بر واگذاری از طرف مالکان کشت و صنعت مغان و کشت و صنعت پارس وجود ندارد، اما روند قانونی باید طی شود.

استاندار اردبیل مغان را قطب کشاورزی برای تولید محصولات استراتژیک برشمرد و افزود: دولت به دشت وسیع مغان اعتقاد ویژه‌ای دارد و برای آب رسانی به هزار روستا بیش از ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات اختصاص یافته است و همچنین میلیارد‌ها تومان برای پایاب سد خدا آفرین هزینه شده است.

بهنام جو افزود: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در کشت و صنعت مغان راه اندازی می‌شود و برای تامین گاز مورد نیاز این مجتمع خط دوم لوله گاز به پارس آباد شروع شده است.

او افزود: برای ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری یک سرمایه گذار ۶۰۰میلیارد تومان هزینه می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هیچ موقع در صدد تضییع حقوق عشایر در مغان نیستیم بلکه بیشترین انرژی مجموعه استانداری برای آبادانی و عمران شمال استان صرف می‌شود.

بهنام جو افزود: هیچ نگرانی از بابت واگذاری اراضی وجود ندارد، اما باید روند قانونی در وزراتخانه‌ها و کمیسیون‌های مربوطه سپری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز گفت: هر آنچه که در اسناد و مستندات موجود است طبق قانون عمل می‌شود و در طول چهل سال گذشته حتی یک متر زمین از این محدود برای یک نفر سند صادر نشده است.

بهروز ندایی اظهار کرد: دولت محلی در راستای اصلاح واگذاری اراضی گام بر می‌دارد و کار‌ها باید بر اساس منطق و قانون پیشرفت و نتیجه داشته باشد.

او مساله واگذاری و تفکیک اراضی را پیچده و مبهم بر شمرد و گفت: و اینکه به ۱۴ روستای داخل محدوده زیرساخت ایجاد شده مبین به رسمیت و اثبات حقوق عشایر است.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از عشایر مغان خواست با حفظ آرامش و با طمنینه و صبر مطالبات خود را پیگیری کنند و تحت تاثیر تبلیغات و شایع پراکنی‌ها قرار نگیرند.

در این جلسه جمعی از اعضای شورا‌های روستا‌های محدوده کشت و صنعت مغان مشکلات خود را مطرح کردند.

نظرات بسته شده است.