تاريخ انتشار :جمعه 30 آگوست 2019.::. ساعت : 11:45 ب.ظ
فاقدديدگاه

اولین جشنواره ورنی مغان در پارس آباد برگزار می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این جشنواره در پی ثبت نشان جغرافیایی جهانی ورنی مغان تعریف شده و هدف از آن معرفی دست بافته‌های تولیدی در استان است.

او با بیان اینکه سه اثر گلیم عنبران، ورنی مغان مرصع چوب خلخال و جاجیم خلخال توانسته اند نشان جغرافیایی ملی کسب کنند، افزود: همچنین سال گذشته نشان جغرافیایی جهانی به ورنی مغان اهدا شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به اینکه ورنی با نقشه ذهنی و با مواد اولیه بومی توسط عشایر شاهسون تولید می‌شود، یکی از صنایع دستی شاخص و بی همتای استان اردبیل است که معرفی هرچه گسترده آن از سوی اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فلاحی استان اردبیل از قطب‌های تولید بافته‌های داری است و به دلیل حیات زندگی شهری، روستایی و عشایر تنوع بافته‌ها قابل توجه است.

او با تاکید به تولید بیش از ۴۰ رشته صنایع دستی در این استان گفت: اغلب رشته‌های تولیدی در سطح کشور، در استان اردبیل نیز فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص زمان و مکان برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره روز سه شنبه ۵ شهریور ماه راس ساعت ۱۸:۳۰ در روستای باستانی اولتان در پارس آباد برگزار می‌شود.

نظرات بسته شده است.