تاريخ انتشار :شنبه 24 آگوست 2019.::. ساعت : 5:02 ب.ظ
فاقدديدگاه

واکنش امام جمعه تبریز به اهمال‌کاری در مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران/ رعایت حال مردم در برگزاری عزاداری ماه محرم

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آقای رحمانی فضلی، پاسخ دهید وظیفه ستاد بحران کشور چیست؟ چهار روز است جنگل های ارسباران در آتش می سوزد و نمی توانند خاموش کنند.

به گزارش شهریمیز حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک روز مباهله اظهار داشت: مباهله از اعیاد اسلامی است که بین عموم مسلمانان و حتی خواص مظلوم مانده است.

وی با اشاره به تذکر هفته‌ای برای انتخابات گفت: یکی از شرایطی که کاندیدای مجلس باید داشته باشد، سعه‌صدر است و باید دقت شود افرادی که سعه‌صدر ندارد را شناسایی کنید. افرادی که مقاومت بیشتری داشته و سعه‌صدر دارند، برای مجلس و نمایندگی مردم باید انتخاب شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم خاطرنشان کرد: سعی کنید این عزاداری‌ها به شکل سنتی برگزار شود چراکه انتظار می‌رود به احترام بیماران، همسایگان و شهروندان زودتر مراسم‌ برگزار شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز پزشک و داروسازی اشاره کرد و گفت: از خدا اجر برای پزشکان و داروسازان متعهد داریم.

وی یادآور شد: روز خانواده را پیش رو داریم و امیدوارم پدران، مادران و فرزندان نسبت به هم مهربان باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه به تشریح وضعیت آتش‌سوزی در منطقه ارسباران پرداخت و با انتقاد از اهمال کاری مسئولین در روند رسیدگی به اطفای حریق گفت: آقای رحمانی فضلی، پاسخ دهید وظیفه ستاد بحران کشور چیست؟ چهار روز است جنگل های ارسباران در آتش می سوزد و نمی توانند خاموش کنند.

وی افزود:اگر در ستاد بحران اختلافی وجود دارد گناه مردم چیست؟ دیروز باوزیر دفاع و رئیس ستاد بحران صحبت کردم  استاندار و فرمانده سپاه عاشورا هم پیگیر موضوع بودند ستاد بحران می گوید بالگرد آبپاش نداریم، عیبی ندارد پس اگر ستاد بحران نمی تواند کاری بکند اعلام  کند ما از خیرین استان کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  آل‌هاشم یادآور شد: از دست‌اندرکاران اعم از استاندار، فرماندار، سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس تشکر فراوان داریم، ولی آقای رحمانی فضلی باید وظیفه ستاد بحران را احصاء کنید که چرا باید چهار روز از آتش‌سوزی بگذرد و مهار نشده باشد؟ نزدیک به ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر دنیا در آتش سوخت ولی نتوانستند مهار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به رونمایی از سامانه پدافندی باور ۳۷۳ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این سامانه پدافندی پیچیده ترین موشک پدافندی کشور است. جوانان ایرانی با ساخت این موشک شعار ما می توانیم را در عمل به مرحله اجرا درآوردند.

وی با بیان اینکه جنگ در یمن به ضرر دشمنان خواهد بود بیان داشت: ائتلاف آمریکایی سعودی بعد از چند سال جنگ علیه مردم یمن نتوانستند به اهداف خود برسند. عربستان سعودی روز به روز در یمن منزوی تر شده است و خفت و خواری نصیب آن ها خواهد شد.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.