تاريخ انتشار :جمعه 30 آگوست 2019.::. ساعت : 11:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

۲۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین واگذار می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید پارس‌آباد مغان افزود: هم‌اکنون میزان

محصولات کشاورزی استان ۵.۵ میلیون تن است که با تحویل اراضی این میزان به ۶.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاکم رونق صادرات محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفته، گفت: شهرستان پارس‌آباد قطب کشاورزی استان اردبیل و کشاورزان برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی باید اصلاح الگوی کشت و ترویج محصولات استراتژیک را توسعه دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای انتقال محصولات کشاورزی زیرساخت لازم است،اظهار داشت: چهار خطه کردن راه مواصلاتی ۱۳۷ کیلومتر محورهای سربند _مشگین‌شهر، بیله‌سوار _پارس‌آباد توسط مشاور مطالعه شده و پس از سفر رئیس‌جمهوری تداوم پیدا می کند.

بهنامجو تشریح کرد: ۱۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهار بانده می‌شود و در برنامه سه ساله ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی تعریض خواهد شد.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی همچنین گفت: بحث ریلی پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان مطالعه شده و نقشه‌برداری این پروژه به پایان رسیده و اعتبار این پروژه در سفر رئیس‌جمهوری به استان تامین می‌شود.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی تاکید کرد و افزود: در احداث سرمایه‌گذاری پروژه‌های ریلی و راه‌های مواصلاتی شمال استان از شرکت‌های معتبر و افراد بومی استفاده می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بزرگ‌ترین شهرک و سالن‌های گلخانه‌ای در پارس‌آباد مغان ایجاد می‌شود، گفت: بازار هدف محصولات تولیدی شهرک گلخانه‌ای باید مشخص شود و کشورهای حاشیه دریای خزر برای صادرات می‌تواند بازار هدف باشد.

بهنامجو همچنین از ارتقای توسعه آبیاری نوین استان از رتبه ۲۹ به ۲۱ در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان با توجه به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری به رتبه ۱۱ کشوری برسد.

طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رئیس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.