تاريخ انتشار :جمعه 16 آگوست 2019.::. ساعت : 12:15 ق.ظ
فاقدديدگاه

قاچاق کالا در مناطق آزاد معنا ندارد

به گزارش شهریمیز به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجلس در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در مناطق آزاد، عدم اجرای مقررات و قوانین آزاد از همان ابتدای امر بوده است که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم کمک کنند که این قانون اجرایی شود.

وی با انتقاد از قوانین مربوط به محدودیت و ممنوعیت ورود کالا از طریق مناطق آزاد گفت: اصناف این منطقه سال‌ها پیش بر اساس یک قانون در اینجا سرمایه گذاری کرده اند که حالا عدم اجرای قانون، گریبانگیر آن‌ها شده است.

بانک ادامه داد: این تفکر در مناطق آزاد باید نهاده شود که قانون حاکم بر این مناطق خارج از قوانین معمول کشور است که در غیر این صورت نمی‌توان نام منطقه آزاد بر روی آن گذاشت.

وی با بیان اینکه برخی‌ها به دنبال مطرح کردن موضوع قاچاق در مناطق آزاد هستند، گفت: ورود هر نوع کالا به منطقه آزاد، آزاد بوده و هیچ محصولی قاچاق نیست مگر اینکه به صورت قاچاق وارد سرزمین اصلی شود.

مشاور رییس جمهور با اشاره‌ای به سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد گفت: این میزان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از مقدار چهار هزار و ۵۰۰ به شش هزار و ۷۰۰ میلیارد رسیده است.

وی هدف منطقه آزاد را توسعه عمران محلی دانسته و گفت: همچنین حل مشکل امنیت و اشتغالزایی در منطقه از دیگر اهداف تشکیل این مناطق است.

 

نظرات بسته شده است.