تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 1 آگوست 2019.::. ساعت : 3:16 ب.ظ
فاقدديدگاه

کارخانه نوآوری در اردبیل با همکاری معاونت علمی رئیس جمهوری احداث می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری اردبیل با هدف احداث کارخانه نوآوری اردبیل امضا شد.

براساس این تفاهم نامه، قرار است کارخانه نوآوری اردبیل در محل پیشین کارخانه چرم مغان ایجاد شود و به مرکزی برای استفاده استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یابد.

ایجاد این کارخانه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اردبیل و مشارکت بخش خصوصی از امروز به صورت رسمی پیگیری می‌شود.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در استان‌ها با حمایت و همراهی جانانه بخش خصوصی رونق گرفته است.

ستاری گفت: اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در کشور جا افتاده و به یک دغدغه بدل شده و بخش خصوصی، از توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، جانانه حمایت می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: زمان و سرمایه‌ای که بخش خصوصی برای توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی صرف می‌کند، ارزشمند است و مسئولیت ما را برای حمایت زیرساختی و حاکمیتی، از فعالان این زیست بوم سنگین‌تر می‌کند.

وی ایجاد کارخانه‌های نوآوری، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری به کمک سرمایه گذار بخش خصوصی را نشانی برجسته از تحول نگرش و فرهنگ جامعه نسبت به اقتصاد و سرمایه‌های ارزنده انسانی خود دانست و اظهار کرد: این که سرمایه گذار و کارخانه‌دار بخش خصوصی، از ملک و سرمایه خود برای به راه انداختن کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی هزینه می‌کند، از تحول نگرش و فرهنگ جامعه نسبت به ارزنده‌ترین سرمایه هایش یعنی جوان خلاق و دانش آموخته حکایت دارد.

نظرات بسته شده است.