تاريخ انتشار :یکشنبه 28 جولای 2019.::. ساعت : 2:26 ب.ظ
فاقدديدگاه

۷۳۳ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در پارس آباد اجرا شد

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، علی علایی روز یکشنبه در نشست با مسئولان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد با بیان اینکه بیشتر مراجعات در طول هفته به فرمانداری در زمینه درخواست شغل می‌باشد، افزود: این موضوع اهمیت آموزش نیروی انسانی در این شهرستان مرزی را  مضاعف کرده است.

او گفت: مهارت و دانش متناسب با محیط‌های کسب و کار و  بازار یکی از نیازهای اساسی جوانان برای تحقق اشتغال می‌باشد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای آغاز آموزش مهارت و آشنایی با نیاز بازار و جامعه در مدارس تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد و ظرفیت‌های محیطی هدایت و پرورش یافته و در پایان دوران تحصیل بتوانند با مهارت لازم جذب بازار کار شده و یا برای خود اشتغال ایجاد کنند.

فرماندار پارس آباد همچنین با اشاره به وجود ۶ رشته و ۴۰ حرفه  آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: آموزش‌ها در ۲۲ آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

علایی افزود: هر چند مسافت این مرکز آموزشی از شهر پارس‌آباد نسبتا زیاد است اما خدمات آموزشی و کارگاه‌های مجهز این مرکز خدمات بالایی به کارآموزان ارائه می‌کند.

او اظهار داشت: مراجعان به مراکز فنی و حرفه‌ای افراد خاصی هستند که بیشتر بدلیل بیکاری به این مراکز مراجعه می‌کنند و باید آنها را در رسیدن به اشتغال کمک کرد.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، حدود ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۱۷۷ هزار نفری این شهرستان بیکار هستند.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.