تاريخ انتشار :جمعه 12 جولای 2019.::. ساعت : 1:19 ق.ظ
فاقدديدگاه

خبرنگاران باید برای حل مشکل بیمه خود مطالبه‌گر باشند

به گزارش شهریمیز به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود بصیری در ظهر امروز در نخستین جلسه مجمع عالی بسیج رسانه و نخبگان رسانه‌ای گیلان در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بندرانزلی با اشاره به اهمیت و اصالت عملکرد فعالیت‌های رسانه‌ای اظهار کرد: در فعالیت رسانه‌ای عملکرد مهم است چراکه فعالان این حوزه با عملکرد‌های خود سنجیده می‌شوند.

وی با اشاره به وجود مشکل بیمه خبرنگاران گفت: اگر مشکل بیمه خبرنگاران در استان گیلان مشهود است باید مدیرکل ارشاد ورود کرده و برای حل آن اقدام کند چراکه نباید خبرنگاری داشته باشیم که با مشکل معیشت روبرو باشد، زیرا ممکن است قلم خود را بفروشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه مشکل کاغذ نباید رسانه‌ها و روزنامه‌ها را با مشکل مواجه کند، افزود: اگر برای گندم سوبسیت قائل می‌شویم باید برای کاغذ رسانه‌ها نیز سوبسیت قرار دهیم چراکه کالای فرهنگی است و اندیشه مردم را می‌سازد.

بصیری با بیان اینکه رسانه‌ها اندیشه مردم را می‌سازند، گفت: اگر اندیشه مردم ساخته نشود، پر کردن شکم آن‌ها به‌تن‌هایی بی‌فایده است چراکه شکم‌های پر در این عالم بسیارند که اندیشه‌های تهی دارند.

وی با اشاره به حضور ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در آلمان و ۱۷ پایگاه نظامی آمریکایی در ژاپن تصریح کرد: در آلمان پرواز‌های هوایی آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که صدراعظم آلمان بی‌اطلاع بوده و حتی حق سؤال کردن هم ندارد ازاین‌رو، اگرچه شکم پری دارند، اما مغز‌های خالی نتیجه چنین صحنه نهایی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه کشور‌های مختلف در مقابله با فشار آمریکا برای تحریم ایران اختیاری ندارند، گفت: این کشور‌ها نتوانستند کاری انجام دهند، چون آن‌ها وابستگان ایالات‌متحده بوده و مستعمره‌های نوین ایالات‌متحده آمریکا هستند لذا رسانه‌ها در این موضوعات باید وارد بحث‌های جدی شوند.

بصیری با انتقاد از تشکیلات صرف اداری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بیان کرد: معاونت مطبوعاتی باید در حوزه رسانه بیشتر ورود کرده و به‌جای فعالیت صرف اداری باید به تشکیلات صنفی و تعاملی تبدیل شود لذا چنین مسئله مهمی باید از وزارت ارشاد خواسته شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه در سال‌های اخیر بیشترین تغییرات در معاونت مطبوعات ارشاد صورت گرفته است، تصریح کرد: خبرنگاران، درگیر مشکلات معیشتی، بیمه و مشکلات مختلف زندگی بوده و متأسفانه باید گفت: در طول این سال‌ها هیچ‌گونه تعاونی مسکنی برای خبرنگاران ایجاد نشده است ازاین‌رو، ارشاد موظف است و همگان باید انجام این وظیفه وزارت ارشاد را مطالبه کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه خبرنگاران نباید به دلیل مشکلات معیشتی در دامان غرب بغلتند، افزود: رسانه‌های غربی نباید نیرو‌های خود را از ما تأمین کنند، ما از وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی به دلیل وضعیت معیشتی و بیمه‌ای خبرنگاران گله‌مندیم چراکه آن‌ها متولی این موضوع‌اند و باید مشکل معیشت و بیمه خبرنگاران را حل کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه در لرتقای فرهنگ جامعه گفت: نمی‌توانیم از مردم بخواهیم مقاومت کنند و در مقابل حجم عظیمی از اطلاعات نادرست که به‌وسیله رسانه‌های غربی، توسط آل سعود تغذیه می‌شوند، بدون فعالیت کامل رسانه‌های ما مقاوم باشند.

بصیری با تأکید بر لزوم مطالبه گری خبرنگاران برای ارتقای وضعیت معیشتی و حل مشکل بیمه آنان بیان کرد: خبرنگاران باید مطالبه کنند نباید بگذارند تبدیل به سنگرسازان بی سنگر شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اظهار تأسف از اینکه امروز اینترنت بیشتر از آب سالم در اختیار مردم قرارگرفته است، افزود: نباید به اسم آزادی مانع محدود شدن شبکه‌ها شده بلکه باید با سرمایه‌گذاری درست یک شبکه کامل و قوی را جایگزین آن کنیم.

وی با اظهار تعجب از این‌که همه صنوف ازجمله کامیون داران جاده‌ها دارای اتحادیه هستند، گفت: متأسفانه خبرنگاران دارای اتحادیه نبوده تا مشکلات آن‌ها برطرف شود لذا سؤال اینجاست چرا مطالبه نمی‌شود اصلاً بسیج برای همین است و باید در این مسیر گام بردارد.

بصیری با بیان اینکه سازوکار بسیج در مجامع صنفی وجود دارد، افزود: مجمع عالی بسیج رسانه باید از وزارت ارشاد مطالبه کرده و وزارت ارشاد باید این مشکلات را برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با انتقاد از اینکه سازوکاری برای حرفه خبرنگاری وجود ندارد، گفت: در این کشور هرکسی می‌تواند بدون سابقه خبرنگار شود و این مسئله‌ای است که نیازمند سازوکار است و باید برای آن اندیشه کرد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها جز مطالبه‌گری کار دیگری ندارند، تصریح کرد: نباید خود را اسیر مسائل روزمره کرد و باید دانست که هرکسی که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران با هر نوع و با هر نگاه و طیفی فعالیت به نفع نظام قدمی برمی‌دارد بسیجی است.

وی با انتقاد از اینکه در فعالیت رسانه‌ای گا‌ها منفعلانه عمل می‌شود، افزود: بر اساس آمار‌های دقیق از سازمان‌های مختلف ۹۰ درصد مردم باحجاب قانونی موافقند و آن ۶ درصد باقیمانده با سیاست‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای اقدام به فعالیت کرده و آنگاه ما سکوت اختیار می‌کنیم.

نظرات بسته شده است.