تاريخ انتشار :دوشنبه 1 جولای 2019.::. ساعت : 12:54 ق.ظ
فاقدديدگاه

کنکور ۹۸/ بهترین ویتامین‌ها برای افزایش تمرکز هنگام مطالعه دروس

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ برای زیر ۲ هزار تجربی، باید چند به سوال جواب دهیم؟

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

کنکور 98/ مبارزه با عدم تمرکز در روزهای مطالعه

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کنکوری‌ها باید توجه کنند که مصرف خودسر برخی‌ ویتامین‌ها مثل A و D که محلول در چربی هستند، ممکن است خطرناک باشد، اما ویتامین B یا ویتامین C، محلول در آب هستند و اضافه‌ آنها دفع می‌شود و رسوب نمی‌کند به همین دلیل خطری برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما به‌صورت کلی بهتر است تمام ویتامین‌ها، چربی‌ها، پروتیین‌ها و غیره با تجویز پزشک استفاده شود.

فواید ویتامین B۶ برای بدن

این متخصص تغذیه بیان کرد: ویتامین B۶ در بدن برای تولید نروتز انسمیتر‌هایی مانند دوپامین و سرتونین مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر ۲ مواد شیمیایی برای ارتباط بین نورون‌ها هستند؛ بدون وجود ویتامن B۶ کارآیی ارتباط بین نواحی مختلف مغزی کمتر  و منجر به افت توان ادراکی فرد، بازیابی ضعیف حافظه و ناتوانی در تمرکز می‌شود.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| ۸ نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در کنکور

رحمانی با بیان منابع ویتامین B۶، گفت: منابع غذایی حاوی ویتامین B ۶ شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، سیب زمینی سفید و سبزیجات نشاسته‌ای است؛ موز، لوبیای سفید، گردو، غلات و سویا غنی شده از منابع دیگر B ۶ هستند.

برچسب‌ها:

نظرات بسته شده است.