تاريخ انتشار :چهارشنبه 5 ژوئن 2019.::. ساعت : 12:22 ب.ظ
فاقدديدگاه

معامله قرن خیانتی بزرگ به مسلمان است و هرگز به‌نتیجه نمی‌رسد/ مسئولان سیل‌زدگان را فراموش نکنند و با جدیت حل مسائل آنان را دنبال کنند

در خجسته عید سعید فطر، عید بندگیِ موحدان، مردم مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال به نماز ایستادند و بهترین‌ها را از درگاه پروردگار کریم مسألت کردند. کانون این جوشش پر شور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی(ره) تهران بود که نماز عید، با شکوهی وصف‌ناپذیر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز عید، ضمن تبریک این عید بزرگ به امت اسلامی و ملت ایران، به ارواح پاک شهدای واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ درود فرستادند و از خداوند خواستند ملت ایران را در راه پر افتخار شهیدان ثابت قدم بدارد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین تشکر عمیق قلبی خود را به ملت ایران به دلیل حضور با شکوه در راهپیمایی عظیم روز قدس ابراز کردند و گفتند: حضور قوی و مستحکم مردم در این حرکت بزرگ، در سیاستهای جهانی و اراده‌های دشمنان ملت ایران بسیار تأثیرگذار است و محاسبات آنها را دچار اخلال می‌کند.

معامله قرن خیانتی بزرگ به مسلمان است و هرگز به‌نتیجه نمی‌رسد/ محاسبات دشمن با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دچار اختلال شد/ مسئولان سیل‌زدگان را فراموش نکنند و با جدیت حل مسائل آنان را دنبال کنند

ایشان ماه مبارک رمضان را «ماه رحمت و برکات الهی، ماه غبارزدایی از دلها و ماه بروز ایمان» خواندند و با اشاره به جوانان و نوجوانانی که با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات با روزه گرفتن در روزهای گرم، امر الهی را اطاعت کردند، افزودند: این صحنه‌ها نشان می‌دهد ایمان و معنویت در نسلهای جوان رو به رشد و افزایش است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حضور پر طروات و با شکوه مردم در محافل قرائت و جزءخوانی قرآن کریم، مجالس وعظ و شنیدن سخنرانی‌ها معرفت‌افزا و بصیرت‌آفرین، و اشکهای جاری در سحرهای ماه مبارک رمضان را نعمت‌های بزرگ الهی برشمردند و گفتند: این ذخایر معنوی که برخاسته از دلهای پاک جوانان و نوجوانان است به آینده کشور برکت می‌دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، اجتماعات عظیم مردم در شبهای قدر را یکی دیگر از جلوه‌های مهم و عبرت‌انگیز عبودیت دانستند و خاطرنشان کردند: در شبهای قدر، افراد و قشرهای مختلف اجتماعی با لباسها و شیوه‌ها و رفتارهای گوناگون، همگی در زیر یک سقف جمع و با توسل به درگاه الهی اشکهایشان جاری می‌شود که باید این فرصتهای بزرگ را قدر دانست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز عید، با اشاره به برخی عادات اسلامیِ مبارک از جمله همیاری‌های مردمی که در کشور رو به توسعه است و در ماه مبارک رمضان نیز چشمگیر بود، گفتند: گرایش روزافزون مردمی برای کمک به برپایی سفرهای ساده افطاری در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی، و همچنین کمک رمضانی مردم به سیل‌زدگان از جمله این اقدامات نیک و مردمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آحاد مردم و همچنین مسئولان، موضوع سیل‌زدگان را فراموش نکنند، افزودند: یکی از کارهای لازم و فوری، مسائل سیل‌زدگان است که مسئولان باید با جدیت مشکلان آنان را پیگیری و حل کنند، بخصوص در مناطقی همچون خوزستان که با گرمای طاقت‌فرسا مواجه هستند.

معامله قرن خیانتی بزرگ به مسلمان است و هرگز به‌نتیجه نمی‌رسد/ محاسبات دشمن با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دچار اختلال شد/ مسئولان سیل‌زدگان را فراموش نکنند و با جدیت حل مسائل آنان را دنبال کنند

ایشان در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین و نقشه خائنانه آمریکا با عنوان «معامله قرن»، آن را از مسائل درجه یک دنیای اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه خباثت‌آمیزی شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به میزبانی بحرین برای اجلاس اقتصادی، طرح موسوم به معامله قرن افزودند: این اجلاس متعلق به آمریکایی‌ها است اما حکام بحرین با ضعف و ناتوانی و روحیه ضد مردمی و ضد اسلامی خود میزبان و زمینه‌ساز این اجلاس شده‌اند و حکام بحرین و سعودی باید بدانند در چه باتلاقی گام نهاده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه طرح موسوم به معامله قرن هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید، از کشورهای عربی و همچنین گروههای فلسطینی که مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، تشکر کردند.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.